【和訳】Pierce Fulton - Kuaga (Lost Time)










 Kuaga とはスワヒリ語で別れを意味するそうです。Kuaga を使った有名なことわざに「Anayekuja pasi hodi huondoka pasi kuaga」というものがあり、直訳すると「挨拶無しに来る者は挨拶なしに去っていく」となります。日本語で言うと「悪銭身に付かず」が近い意味になります。


Eyes flicker
瞬きする

Heart beats
心臓が鼓動する

Quicker inside
内部で加速する

Let's start making up for lost time
失った時間を取り戻そう

Backs to the wind
追い風を受ける

We can do this all night
一晩中できる

Signing Hey!
歌うことを

Let's get away
逃げよう

We'll make it alright
きっとなんとかなるさ


It's been a while
久しぶり

Been a really long time
本当に長かったよ

I like you better now
僕は君のことをもっと好きになったよ

I wish you'd stay a while
君としばらく一緒にいたい

Before we begin to say goodbye
僕たちがさよならを言う前に

Let's start making up for lost time
失った時間を埋めようか


For lost time[×3]
失った時間を

Let's start making up for lost time
失った時間を埋めようか


So here take my hand
だからここで僕の手をとって

We can kick it up again
もう一度やり直そう

We're never coming back
僕たちは決して戻れないから

Now we found our place in the skyline
地平線上で僕たちの場所を見つけた

So let's start making up for lost time
だから失った時間を埋めようか


It's been a while
久しぶり

Been a really long time
本当に長かったよ

I like you better now
僕は君のことをもっと好きになったよ

I wish you'd stay a while
君としばらく一緒にいたい

Before we begin to say goodbye
僕たちがさよならを言う前に

Let's start making up for lost time
失った時間を埋めようか


For lost time
失った時間を

Let's start making up for lost time
失った時間を埋めようか

For lost time[×3]
失った時間を

Let's start making up for lost time
失った時間を埋めようか

It's been a while : 久しぶり
kick it : 始める、いちゃつく