【和訳】Avicii - You Be Love (Ft. Billy Raffoul)














  この曲のボーカルを担当しているのは Billy Raffoul というカナダのシンガーソングライターです。彼は2017年時点で22歳で、今年の5月にデビューシングルを発表した若手です。







You can be the potter
君は陶芸家になるなら

I'll be the clay
僕は粘土になる

You can be the blacksmith
君が鍛冶屋になるなら

And I'll be the blade
僕は刃になる

You can be the poet
君が詩人になるなら

And I'll be the song
僕は詩になる

You can be the sunlight
君が太陽の光になるなら

And I'll be the dawn
僕は夜明けになる


You Be Love
君が愛しているなら

I will be your lover[×4]
僕は君の恋人になる

You Be Love
君が愛しているなら

I will be your lover[×2]
君の恋人になる

Love you like no other
他の誰とも比べられないくらいに君を愛すよ

(I'll be your lover)
君の恋人になる


I will be your compass
僕は君のコンパスになるよ

If you'll be my north
君が僕の北になるなら

I will be your sailor
僕は君の船員になるよ

If you'll be my shore
君が僕の海岸になるなら

You can be the gravity
君が重力なら

I'll be the fall
僕は落ちていくよ

You can be my everything
君が僕の全てなら

And I'll be your all
僕は君の全てになるよ


You Be Love
君が愛しているなら

I will be your lover[×4]
僕は君の恋人になる

You Be Love
君が愛しているなら

I will be your lover[×2]
君の恋人になる

Love you like no other
他の誰とも比べられないくらいに君を愛すよ

(I'll be your lover)
君の恋人になる


If you were heaven I would gladly take my last breath
君が天国なら喜んで息を引き取るよ

If you're the edge then I would gladly take the next step
君が崖なら喜んでその先に踏み出すよ

Be the rain
雨になって

Coming down
降りてくる

Be the flood
洪水になって

Come on take me 'til I, take me 'til I drown
僕が溺れるまで連れて行ってほしい

I need you now
君が必要なんだ


You Be Love
君が愛しているなら

I will be your lover[×4]
僕は君の恋人になる

You Be Love
君が愛しているなら

I will be your lover[×2]
君の恋人になる

Love you like no other
他の誰とも比べられないくらいに君を愛すよ

(I'll be your lover)
君の恋人になる


You can be the poet
君が詩人になるなら

And I'll be the song
僕は詩になる

You can be the sunlight
君が太陽の光になるなら

And I'll be the dawn
僕は夜明けになる

You can be my everything
君が僕の全てなら

And I'll be your all
僕は君の全てになるよ



potter : 陶芸家
blacksmith : 鍛冶屋
sailor : 船員