【和訳】Jhay C feat. Spencer Nezey - Laugh It off










 Jhay C という歌手は聞いたことがないんですがオーストラリアでは結構有名なプロデューサーだそうです。Spencer Nezey は Jupiter Rising というグループに所属していた作曲家です。


why you knock me down
何で僕を打ちのめすの?

when I already fell
僕が落ち込んでるときに

why you treat me like
なんでそう接するの?

I should be locked in a cell
密室に閉じ込められていたはずだ

I thought finally meet the
ようやく君に出会った

girl I’d bring home with me
君を家に連れて行って

show you to  mom and dad
両親に会わせるよ

say this  the bride to be
君と結婚するっていうために

why you treat me like you do
どうしてそう接するの?

like I was some lame duck
僕のことを役立たずみたいに扱う

I guess this is what I get
これが僕の得たものなのかな

when I  press my luck
僕が調子に乗ったときに


Why do I play the fool sometimes
どうして僕は時々馬鹿なことするんだろうね

but its ok cause I’ll be fine
でも分かる気がする うれしいから

ahhhh just laugh it off just laugh it off
だからそんなことを笑ってごまかす


why you give me so much grief
君はなんでそんなに僕を悲しませるの?

why we gotta have beef
なぜ僕たちは不平を言うようになったのかな

where did we go so wrong
僕たちはどこで間違ったのかな

use to be cheech and chong
以前はチーチとチョンだった

It times I’m moving on
今僕はどんどん進んでいる

cause you aint even worth this song
だって君はこの曲のような価値はないから

I wish you all the best
君が全力を出せるように願ってるよ

but Im over this
だけど僕はもうウンザリだ


Why do I play the fool sometimes
どうして僕は時々馬鹿なことするんだろうね

but its ok cause I’ll be fine
でも分かる気がする うれしいから


ahhhh just laugh it off just laugh it off
だからそんなことを笑ってごまかす

bride to be : 未来の花嫁
lame duck : 役立たず
press one's luck : 図に乗る
laugh off : 笑い飛ばす
grief : 悲しみ
beef : 不平を言う
cheech and chong : チーチとチョン