【和訳】​Mura Masa – Love$ick









 "pretty please" は他人に何かお願いするときに可愛く言う言い方です。基本的に子供が親にねだったり彼女が彼氏に頼み事をするときに使います。これをさらに強調するときは後ろに、"with a cherry on top"や"with sugar on top"、"with sprinkles on top"など「お菓子もつけるから頼むよ~」といった表現を使います。


Please man, pretty please
ねえ ちょっとさ

With a cherry on top, can you please—?
お願いしていいかな?


The weather cold, the weather so
とても寒い

Chill Chilly Willy penguin feather roll
チリーウィリーは翼を使って水を掻く

Cause I'm sipping Pro, yeah, that meth is pro
俺はプロだからシャブには詳しいんだ

Promethazine, yeah, a stepping stone
プロメタジン これは手段なんだ

Oh, they acting up? Get your weapon drawn
上手く動かない? 貸してみな

They only killing time, another second gone
これは暇つぶしだ すぐに他のところにいくけどな

I heard your man ain't home, now you melatone
お前の彼氏は家に帰らないみたいだ

But you acting young and you hella grown
だけどお前は若いから滅茶苦茶成長する


I need you
お前が必要なんだ

I'mma wait for my lil momma come home
リルママが帰ってくるのを待たないと

I want you
お前が必要なんだ

Man, I swear to God, she gon' miss me when I’m gone
神に誓うよ  俺がいなくなったら彼女は悲しむって

I need you
お前が必要なんだ

I'm a lovesick fuck and it’s right but you wrong
俺は悩んでる 正しいけどお前は間違っているよ


[×2]
I need you, I want you
お前が必要なんだ

Come over here
こっちへこい

I need you, I want you
お前が必要なんだ


Okay, she giving me love, but it fuck my energy up
彼女は俺に愛をくれるけど俺は自分を元気にするだけだ

Every time it's finna be summer, only got the memories of us
夏の終わりはいつも思い出しか残らなかった

And now we industry lovers, they making enemies of us
俺たちは真面目に愛し合っているから敵を作るんだ

I mean, sometimes we in public, they drain this energy from us
たまに社会に入ると奴らは俺たちのエネルギーを吸ってくるんだ

Visit Italia, be my señorita
イタリアに行って 彼女を作る

I-vee-tha or Eye-be-tha either way you need a visa
イビザのスペルはしらないがどちらにせよビザが必要だ

I ain't talking 'bout MasterCards, debit cards either
マスターカードはないからデビットカードで

Credit charge, Kermit the Frog, margaritas
クレジットをチャージする カーミット マルガリータ

Yeah, I heard she got a man, homie
彼女は男と付き合ったみたいだぜ

Yeah, he wanna lay the hands on me
彼は俺を捕まえようとした

But he should see the way she dance on me
だけど彼は俺と踊っている彼女を見るべきだ

Yeah, wishing I ain't had no pants on me
俺がパンツをはいていないのを願っておくんだな


I need you
お前が必要なんだ

I'm a lovesick fuck
とても悩んでいる

I want you
お前が欲しい

I'm a lovesick fuck
とても悩んでいる


[×2]
I need you, I want you
お前が必要なんだ

Come over here
こっちへこい

I need you, I want you
お前が必要なんだ

[×2]
I need you
お前が必要なんだ

I'm a lovesick fuck
とても悩んでいる


I'm a lovesick fuck[×2]
とても悩んでいるよ


Pretty please (with a cherry on top) : お願い(可愛くねだるような表現)
Chilly Willy : ユニバーサル・ピクチャーズのペンギンのキャラクター
meth : メタンフェタミン
Promethazine : プロメタジン
stepping stone : 手段、踏み石
act up : 暴れる、正常に動かない
killing time : 暇つぶし
melatone : メラトニン
lovesick : 恋に悩む
Kermit the Frog : セサミストリートに出てくるカエルのキャラクター