【和訳】Vigiland – Friday Night












 Vigiland の作る曲はドロップが声ネタの場合が多いです。Seeb や  Aronchupa もそうですが、スウェーデン出身のプロデューサーは声ネタを使う傾向が強いのかもしれません。


Friday night
金曜の夜

Put my backpack on to do my thing
バックパックに持ち物を詰めこむ

But the bouncer wouldn't let me in
だけど警備員は僕を見逃さないだろう

He just stood there with a stupid grin
彼は間抜けに笑っていた

Last time
最後だ


I went on crying
何度も泣いた

But I kept trying
だけど挑み続けた

Cause he don't know the moves that I'm supplying
だって彼は僕がどうすれば満たされるか分かってないんだから

I'll take my glasses
メガネをかける

I'm gonna bounce back up
また立ち上がって

And kick some asses
打ち勝つよ

I've waited long enough
もう十分待ったはずだ


You think you own me
君は僕を自分のものだと思っているけど

You don't control me
君は僕を支配することはできない

You think you hurt me
君は僕を傷つけていると思っている

Saying that I'm freaky
自分のことを狂っているって言っている

You're just a fake
君は偽物だよ

I'm here to stay
僕はここにいる

Just cuz I'm different
だって僕は違うから

I shouldn't walk away
僕は逃げないよ


[×4]
You think you own me
君は僕を自分のものだと思っている

I control you
僕が君を支配する


You're a freak
君は異常だ

Don't belong cuz you're alone and weak
君は孤独で弱いから

But I'm just as cool as I am geek
だけど僕はオタクと同じくらいクール

Mr. Power I am all on fleek
準備はできてる

And this time
時はきた


I won't be crying
泣かないよ

No, I'm not buying
信じないよ

You know the slide as the moves I'm supplying
僕がどうすれば満足するかわかってるだろ

I'll take my glasses
メガネをかける

I'm gonna bounce back up
立ち上がって

And kick some asses
打ち勝って見せる

I'm bout to call your bluff
君のハッタリを糾弾する


You think you own me
君は僕を自分のものだと思っているけど

You don't control me
君は僕を支配することはできない

You think you hurt me
君は僕を傷つけていると思っている

Saying that I'm freaky
自分のことを狂っているって言っている

You're just a fake
君は偽物だよ

I'm here to stay
僕はここにいる

Not gonna be that geek who walked away
怯えて逃げるようなオタクになるのはゴメンだ


You think you own me
君は僕を自分のものだと思っているけど

You don't control me
君は僕を支配することはできない

You think you hurt me
君は僕を傷つけていると思っている

Saying that I'm freaky
自分のことを狂っているって言っている

You're just a fake
君は偽物だよ

I'm here to stay
僕はここにいる

Just cuz I'm different
だって僕は違うから

I shouldn't walk away
僕は逃げないよ


[×8]
You think you own me
君は僕を自分のものだと思っている

I control you
僕が君を支配する


bouncer : 警備員
grin : にっこりと笑う
bounce back : 立ち直る
kick some ass : 打ちのめす
on fleek : ばっちり
buy : 信じる