【和訳】Zebrahead - Save Your Breath











 Lyric Video は海賊をテーマにしたものとなっていますがこの曲の歌詞とはあまり関係ありません。この曲が収録されているアルバム名が、海賊が目隠しで舷側から出た板を歩かせ、海へ突き落すという処刑方法が語源となった Walk the plank だからです。これは地位や役職を落とされるといった意味ですが、彼らがこれをアルバム名としたのは、このバンドが年中世界中ツアーを回っているのがまるで海賊みたいだからというのが理由です。


I swear that I'm okay
大丈夫だよ

Selfish bastard
自分勝手なやつ

You're falling faster than me (I'll take all of the blame)
お前は俺より速く落ちていく  俺が全ての責任を被るだろう

Such a new disaster
ヤバい事態になってきた

Come in last and then bleed (I swear that I'm okay)
ビリになって 血が出てくる 大丈夫だよ

Don't waste your time
時間を無駄にするな

Say goodbye
じゃあな

You can't save me (cos no matter what you say I can't get away cos)
お前じゃ俺を助けられない 何を言っても俺は逃げられないから

I'm my own worst enemy
俺にとって最悪な敵は俺自身だった


I'm a total fuckup
俺はまぬけだ

You're total fuckup
お前もそうだ

Everyone I know is fucked up too
皆知っている

Everybody shut up
皆叫んでる

Don't you wanna give up
諦めるなよ

Everybody else is just like you
ほかのみんなはお前に似ている

I'm a total fuckup
俺はまぬけだ

You're total fuckup
お前もそうだ

Don't you wanna be a fuckup too?
お前はまぬけになりたいのか?


I'll throw it all away
全て投げ捨てる

Break me down
もうボロボロだよ

Got me crawling on my knees (I close both eyes to aim)
膝をついて這ってゆく 目を閉じて目指していく
 
Nothing lasts
続かない

Ashes, pixels and debris (I'll throw it all away)
灰 ピクセル 破片 全て投げ捨てる

Just save your breath
もう何も言わなくていい

Don't need to lie
嘘をつく必要もない

It's on me (no matter what you say I can't get away cos)
お前が何と言おうが俺は逃げられないから

I'm my own worst enemy
俺にとって最悪な敵は俺自身だった


I'm a total fuckup
俺はまぬけだ

You're total fuckup
お前もそうだ

Everyone I know is fucked up too
皆知っている

Everybody shut up
皆叫んでる

Don't you wanna give up
諦めるなよ

Everybody else is just like you
ほかのみんなはお前に似ている

I'm a total fuckup
俺はまぬけだ

You're total fuckup
お前もそうだ

Don't you wanna be a fuckup too?
お前はまぬけになりたいのか?


I can't trust me
自分を信じられないんだ

My thoughts are rusty
俺の考えは錆びついている

The way I fuck it up
台無しにしないさ

Man it's really a must see
見とくべきだ

Weak wrists and my veins are crusty
手首に力が入らない 静脈が硬くなっている

Cheap tricks
姑息な手段

Motivation is dusty
動機はとてもつまらない

Heading nowhere
どこにも行かない

So I pull the wheel
だから俺は車輪を引く

As I go through the windshield
フロントガラスを抜ける

Of my automobile
俺の自動車の

No matter what ya say
お前が何を言っても

I can't get away 'cos
俺は逃げられない

I'm my own worst enemy
俺にとって最悪な敵は俺自身だった

Don't you wanna be a fuckup
お前はまぬけになりたいのか


I'm a total fuckup
俺はまぬけだ

You're total fuckup
お前もそうだ

Everyone I know is fucked up too
皆知っている

Everybody shut up
皆叫んでる

Don't you wanna give up
諦めるなよ

Everybody else is just like you
ほかのみんなはお前に似ている

I'm a total fuckup
俺はまぬけだ

You're total fuckup
お前もそうだ

Don't you wanna be a fuckup too?
お前はまぬけになりたいのか?

selfish : 利己的
bastard : いやな奴
take all the blame : すべての責任をとる
come in last : ビリになる
save your breath : それ以上言うな
rusty : さびついた
wrist : 手首
crusty : 硬い
cheap tricks : 姑息な手段
windshield : フロントガラス