【和訳】Daya – New














 別れた彼女がいつまでも元カレのことを引きずっているというような曲です。今付き合っている人からしたらたまったものじゃないでしょうね。これは女性の曲ですが、一般的に女性よりも男性のほうがこのような傾向が強いそうです。


When you walk past
あなたが通り過ぎるとき

That park near your apartment now
あなたのアパートの近くの公園を

Do you think about me?[×2]
あなたは私のこと考えてるのかな?

Do you drive fast?
車を飛ばすのかな?

When you realize you're on my street
私の家の前だって分かったら

Do you drive slowly?
ゆっくり運転するのかな?

Do you think about me?
あなたは私のこと考えてるのかな?


Thought I could pack up my suitcase and just walk away, walk away (walk away)
スーツケースに詰め込んでいくこともできた

Leave you with all the shit I didn't want to take, my mistake
持っていきくなかったあなたとその思い出を置いていった それは間違いだった


[×2]
I'm missing you, I'm missing you
あなたが恋しい

What the hell did I do? (Did I do?)
なんてことをしてしまったんだ

Messing with someone new
新しい人と会う

Thinking I wanted to
望んでいたの

Turns out I don't want new, I want you
でも新しい人なんていらない あなたがいい


Don't want new, I want you[×2]
新しい人なんていらない あなたがいい


I'm in his bed, next to him
私は彼のベッドいて 隣には彼がいる

But he don't know
だけど彼は知らない

I'm just thinking 'bout you
私はあなたのことしか考えてない

I'm thinking 'bout you
あなたのことだけ

When it's 3AM, and I'm at the diner with his friends
3時になって 彼の友達とディナーに行った

I ain't thinking them
彼らのことは考えていない

I'm just thinking 'bout you
あなたのことだけ考えている


Thought I could pack up my suitcase and just walk away, walk away (walk away)
スーツケースに詰め込んでいくこともできた

Leave you with all the shit I didn't want to take, want to take
持っていきくなかったあなたとその思い出を置いていった 


[×2]
I'm missing you, I'm missing you
あなたが恋しい

What the hell did I do? (Did I do?)
なんてことをしてしまったんだ

Messing with someone new
新しい人と会う

Thinking I wanted to
望んでいたの

Turns out I don't want new, I want you
でも新しい人なんていらない あなたがいい


Don't want new, I want you[×2]
新しい人なんていらない あなたがいい


[×2]
Thought I'd be better without you
あなたがいなくてもなんとかなると思っていた

I can't stop thinking about you
あなたのことを思うのを止められないの

Now I'm with someone new (I want you)
今は新しい人と一緒にいつ あなたが恋しい


I'm missing you, I'm missing you
あなたが恋しい

What the hell did I do? (Did I do?)
なんてことをしてしまったんだ


[×2]
Messing with someone new
新しい人と会う

Thinking I wanted to
望んでいたの

Turns out I don't want new, I want you
でも新しい人なんていらない あなたがいい


walk past : 通り過ぎる
pack up : 荷造りをする