【和訳】Lorde - The Louvre









  The Louvre はこの曲の前トラックの Homemade Dynamite の続きの物語となっています。強迫観念と犠牲がテーマとなっていますが、それにも関わらず彼女はこの関係に満足しています。The Louvre は有名なパリの美術館です。Lorde は幸せな関係を芸術になぞらえています。博物館に吊るされているものは価値の高いものですが、今となっては古く感じられます。


Well, summer slipped us underneath her tongue
夏は私たちを呑み込んでいった

Our days and nights are perfumed with obsession
強迫観念が私たちの日々を浸食していく

Half of my wardrobe is on your bedroom floor
私の衣装の半分があなたの寝室にあるわ

Use our eyes, throw our hands overboard
ちゃんと見て 諦めよう


I am your sweetheart psychopathic crush
私はあなたにべたぼれの恋人

Drink up your movements, still I can't get enough
あなたの動きを楽しんでいるけど まだ足りない

I overthink your p-punctuation use
あなたの句読点の使い方を深読みしちゃった

Not my fault, just a thing that my mind do
私のせいじゃない 心の思うままにやっている


A rush at the beginning
騒乱の始まり

I get caught up, just for a minute
しばらくの間夢中になっていた

But lover, you're the one to blame, all that you're doing
だけど私の愛する人 あなたは今までしてきたこと全ての責任を負うのよ

Can you hear the violence?
あなたにはこの激しさが聞こえる?

Megaphone to my chest
メガホンを胸に当てる

Broadcast the boom boom boom boom and make 'em all dance to it[×5]
ラジオから流れた音が皆を踊らせる


Our thing progresses
私たちの関係は進展していく

I call and you come through
私が呼ぶとあなたはやってくる

Blow all my friendships

To sit in hell with you
あなたと地獄に座る

But we're the greatest
だけど私たちは最高よ

They'll hang us in the Louvre
彼らは私たちをルーブルに飾る

Down the back, but who cares - still the Louvre
後ろに下がるけど 誰が気づいてくれるの

Okay I know that you are not my type (still I fall)
あなたがタイプじゃないって分かってる

I'm just the sucker who let you fill her mind (but what about love?)
私はあなたに夢中なの だけど愛してくれるの?

Nothing wrong with it
何も間違ってはない

Supernatural
不思議だね

Just move in close to me, closer, you'll feel it coasting
近づいていく きっと惰性でここまでやってきたんだね


A rush at the beginning
騒乱の始まり

I get caught up, just for a minute
しばらくの間夢中になっていた

But lover, you're the one to blame, all that you're doing
だけど私の愛する人 あなたは今までしてきたこと全ての責任を負うのよ

Can you hear the violence?
あなたにはこの激しさが聞こえる?

Megaphone to my chest
メガホンを胸に当てる

Broadcast the boom boom boom boom and make 'em all dance to it[×5]
ラジオから流れた音が皆を踊らせる


obsession : 強迫観念
wardrobe : 衣装部屋、衣装
overboard : 船外
sweetheart : 恋人
psychopathic : 精神病の
crush : べたぼれ
overthink : 考えすぎ
punctuation : 句読点
sucker : 騙されやすい人
supernatural : 不思議