【和訳】Razihel Feat. TeamMate - Legends









 国によって物事のイメージは大きく異なる場合があります。文化が違うので当たり前なのですがそれでも世界で共通しているものもあり、「壁」もその一つです。困難の象徴として世界中で使われています。


Our backs against the wall
僕たちの後ろに壁がある

It seems impossible
それを超えるのは無理だろう

But there's nobody else I want by my side
だけど僕の隣にいて欲しい人がいないんだ

To stand in here with me
僕と一緒にここに立っていてくれる

To take this fight
一緒に戦ってくれる

Through the rise and fall
浮き沈みを経験しながら


With our fearless hearts
僕たちの恐れのない心で

We could beat the odds
逆境に打ち勝てる

And we could live for a thousand years
何千年も生きていられる

We could be legends
伝説にだってなれる


If we all go down
もし僕たちが歴史に刻まれるなら

If our time is now
もし僕たちの全てがこのときのためにあるなら

We could let everyone know we were here
僕たちはここにいるってみんなに知らしめてやろう

We could be legends
伝説になるんだ

We could live forever
すっと生きていられるんだ


We dream so colorful
僕たちはとても鮮やかな夢を見ている

Oh, we love so strong
とても愛しているよ

The world is relentless
世界はとても冷たい

The city won't sleep
都市は眠らない

It hardens your soul
それは君の魂を鍛える

Brings you to your knees
君を屈服させる

But we can face it all
だけど僕たちは色んなものに出会えたんだ


With our fearless hearts
僕たちの恐れのない心で

We could beat the odds
逆境に打ち勝てる

And we could live for a thousand years
何千年も生きていられる

We could be legends
伝説にだってなれる


If we all go down
もし僕たちが歴史に刻まれるなら

If our time is now
もし僕たちの全てがこのときのためにあるなら

We could let everyone know we were here
僕たちはここにいるってみんなに知らしめてやろう

We could be legends
伝説になるんだ

We could live forever
すっと生きていられるんだ

beat the odds : 逆境に打ち勝つ
relentless : 冷酷
hardens : 鍛える
bring someone to one's knees : 跪かせる