【和訳】AJR – Netflix Trip















 この歌詞には Netflix で配信しているモノのネタがちりばめられているので、実際に Netflix に加入して映画やドラマをたくさん見ている人ならよりこの曲を深く分かるのかもしれません。


I had my first crush in season 2
ファーストクラッシュのシーズン2は持っていた

She passed me notes and filled our hands with glue
彼女は僕にノートを渡してきて 僕の手をのりで覆った

And in my corduroy's we'd walk to school
コーデュロイを羽織って学校に行くだろう

I sat and crossed my legs like Jim would do
ジムがするように足を組んで座った

She moved away I was on season 3
彼女は去った 僕はシーズン3にいた

It hit my heart so hard I'd hardly speak
それが僕の心を打ったので話すことができなかった

But I could find some peace and privacy
だけど僕は一人でくつろげることができたんだ

A paper company to sit with me
僕と一緒に座るペーパーカンパニー


Who are we to wonder where we're going?
僕たちは誰を探しているの どこに行くの?

Who am I to tell me who I am?
僕は誰? 教えてよ

Let's take it back and take in every moment
取り戻して 一瞬一瞬を大切にしよう

Who am I to tell me who I am?
僕は誰? 教えてよ


I turned down Jameson when I was 12
ジェームソンに12のときに断られた

I spent that Friday night with Steve Carell
スティーブカレルの番組を見ながら金曜の夜を過ごす

The one where Dwight became the head of sales
ドワイトがリーダーになった

My eighth grade graduation wished me well
私の八年生の卒業式にこうあってほしいと言われた

I lost my grandmother in season six
シーズン6で祖母を失った

I watched my mom, she cried and held her kids
母親を見ていた 彼女は泣いて自分の子供を抱きしめていた

My mind was broken up I couldn't think
僕は傷心して何も考えられなくなった

So I just hugged her the way Michael did
だから僕はマイケルがやったように彼女を抱きしめた


But who are we to wonder where we're going?
僕たちは誰を探しているの どこに行くの?

Who am I to tell me who I am?
僕は誰? 教えてよ

Let's take it back and take in every moment
取り戻して 一瞬一瞬を大切にしよう

Who am I to tell me who I am?
僕は誰? 教えてよ


Wonder where we're going
どこに行くんだろう

Tell me who I am
僕が誰か教えてよ

Take in every moment
一瞬一瞬を大切にする

Hold it close again
もう一度抱きしめて欲しい


Now the finale's done and I'm alone
全てが終わると僕は一人ぼっちだった

I'm on a netflix trip here on my phone
スマホでネットフリックスの旅に出ていた

But who I am is in these episodes
だけど僕はどのエピソードの人なんだろう

So don't you tell me that it's just a show
だからただの見世物だって言わないでくれ


Who are we to wonder where we're going?
僕たちは誰を探しているの どこに行くの?

Who am I to tell me who I am?
僕は誰? 教えてよ

Let's take it back and take in every moment
取り戻して 一瞬一瞬を大切にしよう

Who am I to tell me who I am?[×3]
僕は誰? 教えてよ




glue : のり