【和訳】Logic - The Man Of The Year









 この曲は歌詞にもあるように Kanye West や Jay-Z など有名ラッパーをプロデュースした No I.D. によって作られています。


I wonder what it feel like
どんな風に感じるのだろうか

To do that shit in real life
クソったれな現実で

And now I know I got it
手に入れたんだ

That's the reason No I.D. has signed me on the dotted
No I.D. が契約したんだ

But it's still Visionary till the death of me
だけど未だに俺が死ぬまでのヴィジョンが見える

Yeah, I'm tryna make it but I gotta find the recipe
やってみたけど 俺はレシピを見つけないといけない

Greatest of all time, I want the world addressing me
殆どの時間 世界に応えてほしいと思っていた

At the hotel, these beautiful girls undressing me
ホテルで  美しい女の子たちは服を脱ぐ

I'm tryna stay focused, I guess that's the lord testing me
俺は集中しようとしている 多分主が俺を試しているんだ

I knew as a child, that this was my destiny
子供のころは知っていた これが俺の運命だって

They do it for the limelight
奴らは注目を浴びるやっている

But I make sure my rhyme's right
だけど俺は韻があっているか確認する

Waiting till the time's right
j時間がなくなるまで

Smiling at my mom's like
ママのように笑う

Smiling at my mom
ママのように笑う

Smiling at my mamma
ママのように笑う

Moët what we sipping now
ドンペリをすすっている

We was never tripping now
酔っぱらってないさ

We on private jets, in other words, that means that we tripping now
俺たちはプライベートジェットに野っている 言い換えれば旅行しているんだ

'Cause they was over there, I was over here
だって奴らはそこにいて おれはここにいたから

They was too scared while I was facing my fears
俺が恐怖に直面している一方で奴らは怖がっていた

I've always been driven, but they too scared to steer
俺はいつも運転してきたが 彼らは舵取りをするのを恐れていた

That's why I compete with legends, motherfuck my peers
だから俺は伝説や仲間と競い合っているんだ


I'm the man of the year
俺は今年を代表する男だ

Man of the year [5x]
今年を代表する男だ


They said I couldn't do it
奴らは俺には無理だろうって言っていた

Back when I was broke going through it
上手くいかないときは戻ってきた

Till I got a deal, now they talking 'bout "I knew it"
契約するまで 今は奴らはそんなことは知らないって言っている

But you was wasn't there in the beginning
だけどお前は初めからそこにいなかった

Nowhere to be found when I was down
俺が倒れたときどこにもいなかった

But you show up when I'm winning
だけど俺が成功すると姿を現した

Uh, left me to drown, now I'm swimming
俺を溺れさせたみたいだが 今俺は泳いでいる

I do it 'cause I love this shit
俺はこのクソったれな環境を愛しているから

Fuck the money, and the women, and the-
金も女もクソくらえ

And the whips with the rims still spinning
縁がまだ回転している鞭

I been at it since the beginning
俺は初めからここにいた

All these girls screaming, "Logic!"
女の子たちが叫ぶ 「Logic!」

But I wanna hear my real name
だけど俺は自分の本当の名前が聞きたい

Come from the lips of a beautiful woman, that's real man
美しい女性いが唇を近づける それは男だった

Y'all act like I'm Superman
お前たちはスーパーマンのように振る舞っている

But I can feel pain
だけど俺には痛みが感じる

I shoulda gone crazy, and yet I'm still sane
狂っていればよかったのに 俺はまだまだ正気さ

Love it when they sing to us
彼らが俺たちに歌っているときが愛おしい

Been shining what's bling to us
張りぼてが俺たちを輝かせている

Yeah, over here
ああ こっちだ

It's only been a year
今年だけ

I was dirt broke, now I'm balling like a sphere
俺は汚れてボロボロだけど 今は球体のようにボールさ


I'm the man of the year
俺は今年を代表する男だ

Man of the year [5x]
今年を代表する男だ


Now that I'm in the limelight
俺にはスポットライトが当てられている

They hit me all the time like (Logic, you never call me!)
奴らはいつも僕を打つ Logic、君が僕を呼ばないんだね

Shut the fuck up, ho!
黙れよ

Let me get my mind right
考えを改める必要があるな

'Cause this is for the fans
だってこれはファンのためだ

Who truly understand
本当に俺のことを理解している

Real all the time
いつも本物

All of y'all my fam
お前らは家族みたいなもんだ

Shooting for the stars
高望みしている

And I ain't finna land
着陸するつもりはない

Giving everything I can
出来る限りのことはする

While they tell me I'm the man
彼らが俺を立派な人間だと言っている間に

Making music is the plan
曲を作るのが計画さ

Matter fact, you can call it plan B
重要なこと プランBと呼んで

'Cause I kill these rappers while they're in their infancy
他のラッパーがまだ小さいころに殺してやるから

And I be first to pop off – infantry
俺はそっと出ていく 歩兵

Gotta keep 'em in line like symmetry
上手い具合にラインを調整しないといけない

We all fam, same root, smoking different tree
俺たちは家族で 同じ根っこで 違う葉っぱを吸っている

And all these people in the crowd sound like a symphony
皆集まってシンフォニーを奏でる

Uh, to my ears
そう聞こえる

I love it when they cheer
応援してくれるのが愛おしい

On the road to success, these haters in my rear
成功への道 ヘイターは俺の後ろへ

I got nothing to fear
恐れる者は何もない

'Cause the whole team here
だってここにチーム全員がいるから

And everybody shouting (What they shouting?)
皆叫んでいるから 何を叫んでいるんだい?


I'm the man of the year
俺は今年を代表する男だ

Man of the year [5x]
今年を代表する男だ


No I.D. : カニエやJay-zなども担当した音楽プロデューサー
stay focused : 集中力を保つ
limelight : 注目の的
make sure : 確認
Moët : ドン・ペリニヨン、フランスの高級シャンパン
steer : 舵取りをする
whip : 鞭
rim : 縁
y'all : あなたたち
shoulda : よかったのに
sane : 正気
bling : うわべだけの派手な宝石
fam = family
shoot for the stars : 高望みする
finna : する予定がある
infancy : 幼少期
pop off : そっと出ていく
infantry : 歩兵
symmetry : 対称
rear : 後ろ