【和訳】Logic & Rag'N'Bone Man – Broken People








 この曲のメインの2つの verse は Logic が担当しています。彼のモットーは「PLP(Peace, Love,Positive)」であり、彼は詩の中で人類はみな平等であり、ほかの誰かと同じように希望を持つべきだと説いています。


We're broken people now
俺たちは傷ついて 

We're burning out
疲れ果ててしまった

So cold and bleeding now now now
体は冷たくなって 血を流している

Gonna let you down
お前を悲しませてしまう

We're broken people now[×2]
俺たちは傷ついている


Tell me that I won't ever be nothin', ain't that somthin'?
教えてくれ 俺はずっとこのままなのか それとも変われるのか?

I've risen from the bottom
底辺から這い上がってきた

I got 'em eyes on the prize and inside 'em
俺は目的や自分自身から目を背けなかった

Damn right I overcame, y'all know the name
俺は打ち勝って 名前が知れ渡るだろう

We similar but never been the same
俺たちは似ているけど同じじゃなかった

Everybody, yeah they know the name
みんな名前を知っている

Right now, we'll make it some how
今すぐにやってみせよう

We'll make it some way
何とかして

Yeah you know we gon' get it today like
今日俺たちは手に入れるんだ

I'm all on my own now
自分自身の力で

I won't ever let you down
お前を悲しませたりしない

Won't let you down down down
お前を悲しませたりしない


Yes I've been through it
俺はずっと

They know I do it for the people
みんなのために頑張っている

I'm fighting so we be equal
平等のために戦っている

For my son and my sequel
子供や後進のために

And anybody who listenin'
これを聴いている誰か

In they system like venom
有害なシステムの中

I get in 'em and spread visciously
俺は暴れまくるぜ

This is me
これが俺だ


We're broken people now
僕たちは傷ついて 

We're burning out
疲れ果ててしまった

So cold and bleeding now now now
体は冷たくなって 血を流している

Gonna let you down
お前を悲しませてしまう

We're broken people now[×2]
僕たちは傷ついている


We back at it
俺たちは戻る

Young Logic, the rap addict
若い Logic はラップ中毒

Giving it every part of myself on the real
現実感が欲しいんだ

You would think that I'd be asthmatic
お前は俺が喘息になるかもって思っているんだろ

Allergic to your bullshit, yeah that's right I done had it
アレルギーなんてくだらない  お前のたわごとにはうんざりするよ

Real all the time, if you rep it get it tatted right now
もし今お前がそれを繰り返すなら ここに刻み付けてやろう

This right here a vibe right now
ここはこんな雰囲気だ

I am too alive right now
俺は今生きている

I'm alive right now
生きているんだ

Come on feel the vibe right now
さあ感じようか

Feel the vibe[×3]
この気分を


Yes I've been through it
俺はずっと

They know I do it for the people
みんなのために頑張っている

I'm fighting so we be equal
平等のために戦っている

For my son and my sequel
子供や後進のために

And anybody who listenin'
これを聴いている誰か

In they system like venom
有害なシステムの中

I get in 'em and spread visciously
俺は暴れまくるぜ

This is me
これが俺だ


We're broken people now
俺たちは傷ついて

We're burning out
疲れ果てている

So cold and bleeding now now now
体は冷たくなって 血を流している

Gonna let you down
お前を悲しませてしまう


Broken we ain't beaten
俺たちはまだやられていない

There's no glory in defeat
敗北の中に栄光など存在しない

We won't fall into the cracks between our streets
俺たちが見逃されることはない

We're broken people now[×2]
俺たちは傷ついている


We're broken people now
俺たちは傷ついて 

We're burning out
疲れ果ててしまった

So cold and bleeding now now now
体は冷たくなって 血を流している

Gonna let you down
お前を悲しませてしまう

We're broken people now[×2]
俺たちは傷ついている



burn out : 疲れ果てる
some how = some way : 何とかして
sequel : 続編
viciously : 激しく
asthmatic : 喘息
rep : 繰り返す