【和訳】Rich Edwards - See It All (feat. Jonny Rose)








 「see it all」は完了形の「seen it all」になると反語表現に近い「(すべてを見てきたつもりだが)思いがけないものに出会った」という使われ方をすることがあります。


[Verse]
When you reach the end, will you wait for me?
君がゴールしたら 僕を待っててくれる?

Holding out a torch that's lighting up the way
道を照らしてくれる トーチを持っていたら

I can't run and I can't crawl
走ることも 這うこともできない

But as soon as I scale your castle walls
だけど僕は君の城によじ登るとすぐに

I'll try to find you
君を見つけようとするよ

Cause I know I see it all tonight
だって今夜全てをみるから


[Chorus]
I see it all tonight
今夜全てをみる

I watch you come to life
僕の人生に君が来るのを

I feel you all around us
君がいるのを感じる

I see it all tonight[×4]
今夜全てをみるよ


[Verse]
When you reach the end, will you wait for me?
君がゴールしたら 僕を待っててくれる?

Holding out a torch that's lighting up the way
道を照らしてくれる トーチを持っていたら

I can't run and I can't crawl
走ることも 這うこともできない

But as soon as I scale your castle walls
だけど僕は君の城によじ登るとすぐに

I'll try to find you
君を見つけようとするよ

Cause I know I see it all tonight
だって今夜全てをみるから


[Chorus]
I see it all tonight
今夜全てをみる

I watch you come to life
僕の人生に君が来るのを

I feel you all around us
君がいるのを感じる

I see it all tonight[×2]
今夜全てをみる

A brand new world tonight
今夜は新しい世界になる

I see it all tonight[×2]
全てを見るんだ


[Post-Chorus]
I see it all tonight
今夜全てをみる

I want you to run
走るために君がほしい

I want you to fly
飛ぶために君がほしいんだ

Until you believe
君が信じてくれるまで

I see it all tonight
僕は今夜全てを見るよ

crawl : 這う