【和訳】Rihanna – Higher







 ソングライターの Bibi Bourelly によると彼女はこの曲を20分で書いたそうです。Rihanna との仕事は彼女の人生を一変させました。


This whiskey got me feeling pretty
ウイスキーが私をいい気分にさせてくれたから

So pardon if I'm impolite
私が失礼なことしても許してね

I just really need your ass with me
あなたが必要なの

I'm sorry 'bout the other night
この前の夜のことはごめんなさい

And I know I could be more creative
私はもっとクリエイティブになれるはずだし

And come up with poetic lines
もっと詩的な歌詞を思いつくはずだから

But I'm turned up upstairs and I love you
だけど高みに行ってもあなたを愛しているよ

Is the only thing that's in my mind
それが私の考えている唯一のこと


You take me higher
あなたは私を高みに連れて行ってくれる

Higher than I've ever been, babe
私が感じたことのないようなところまで

Just come over, let's pour a drink, babe
こっちに来て お酒を注ぐわ

I hope I ain't calling you too late too late
手遅れじゃないことを願うよ

You light my fire
あなたが私に火を点けた

Let's stay up late and smoke a jay
夜更かししてマリファナを吸いましょう

I wanna go back to the old way
いつも通りにやりたい

But I'm drunk instead with a full ash tray
だけど代わりに灰皿を満杯にして飲み干すの

With a little bit too much to say
あまり口にはできない言葉と一緒に

pardon : 許し
impolite : 失礼
come up with : 思いつく
upstairs : 高いところ
jay : マリファナタバコ
old way : 従来の方法