【和訳】Rudimental - These Days (ft. Jess Glynne, Macklemore & Dan Caplen)










 ここ最近の Macklemore のリリース状況を見ると Ryan Lewis とは決別したのでしょうか。調べてもあまり情報がないのでよく分かりません。


I know you moved onto someone new
君は新しい男のところに行ったんだね

Hope life is beautiful
君の人生に幸あれ

You were the light for me to find my truth
君は僕にとって真実を見つけるための光だった

I just wanna say, thank you
だだこう言いたい ありがとう


Leaving to find my soul
自分を探す旅に出る

Told her I had to go
彼女に僕は行かなければならないと伝えた

And I know it ain't pretty
よくないって分かっている

When our hearts get broke
僕たちの心が傷つくとき

Too young to feel this old
老いていくと感じるには若すぎる

Watching us both turn cold
僕たちの関係は冷えていく

Oh, I know it ain't pretty
ああ よくないって分かっていたさ

When two hearts get broke
二つの心が傷ついたときは

Yeah, I know it ain't pretty
ああ よくないって分かっていたさ

When two hearts get broke
二つの心が傷ついたときは


I hope someday
私はいつか望んでいる

We'll sit down together
私たちが一緒に座れって

And laugh with each other
互いに笑いあえることを

About these days, these days
ここ最近の

All our troubles
厄介ごとは

We'll lay to rest
置いといて休憩しよう

And we'll wish we could come back to these days
最近になって戻ってこれたらいいな

These days[×5]
最近になって


Three years of ups and downs
色々あった3年間

Nothing to show for it now
それを思い出させるものは何もない

And I know it ain't pretty when the fire burns out
全部燃やしてしまったのは 良くなかった

Calling me when I'm drunk remind me of what I've done
酔っているときに呼ばれると 僕がしてしまったことを思い出すんだ

And I know it ain't pretty when you're trying to move on, yeah
君がいなくなったのは よくなかった


I hope someday
僕たちはいつか望んでいる

We'll sit down together
一緒に座って

And laugh with each other
互いに笑いあえることを

About these days, these days
最近の

All our troubles
厄介ごとは

We'll lay to rest
置いといて休憩しようか

And we'll wish we could come back to these days, these days
最近になって戻ってこれたらいいな


Oh I know, I know[×3]
分かっている

These days, these days
最近

Oh I know, I know[×3]
分かってきた

To these days, these days
最近のことは


Cigarettes in the ash tray
灰皿の中のタバコ

Reminiscing on those past days
あの日のことを追憶する

I thought you didn't know my last name
君は僕の苗字を知らないと思っていた

But that changed
だけど変わったんだ

And I travelled around the world
僕が世界中を旅して

Think where you living at now?
君はどこにいるんだろう?って考えている

I heard you moved to Oxford
君はオックスフォードに行って

Got an apartment and settled down
アパートに住んでいるらしいね

And every once in a while
時々

I start texting
メッセージを送ろうとした

Write a paragraph
一段落書いた

But then I delete the message
だけどその後メッセージを消す

Think 'bout you like a past time
君にとってそれは過去のことなのかな

I could cry you a river
川で君を叫ぶこともできた

Get you baptised or
君に洗礼を施した

I wasn't ready to act right
僕は今すぐ動く準備ができていなかった

Used to always think I'd get you back, right
いつも君が戻って来るだろうって思っていた

They say that things fall apart
もう終わったんだってみんなから言われた

We were gonna move to Brooklyn
僕たちはブルックリンに行って

You were gonna study Art
君はアートを学ぶつもりだった

Love is just a tool
愛はただの道具に過ぎなかった

To remind who we are
僕たいのことを思い出させる

And that we are not alone
僕たちは孤独じゃない

And we're walking in the dark
一緒に暗闇の中を歩いているんだ


I hope someday
僕たちはいつか望んでいる

We'll sit down together
一緒に座って

And laugh with each other
互いに笑いあえることを

About these days, these days
最近の

All our troubles
厄介ごとは

We'll lay to rest
置いといて休憩しようか

And we'll wish we could come back to these days, these days
最近になって戻ってこれたらいいな

We'll wish we could come back to these days, these days
最近になって戻ってこれたらいいな

ups and downs : 浮き沈み
ash tray : 灰皿
reminisce : 追憶する
last name : 苗字
Oxford : オックスフォード(イングランド、オックスフォードシャー州の首都)
settle down : 落ち着く、定住する
every once in a while : 時々
texting = text messaging
baptise = baptize : 洗礼をする