【和訳】Bastille – The Currents









 この曲の途中で挿入されている音声は、反共産主義のプロパガンダのために作られたカートゥーン映画「Make Mine Freedom 」からサンプリングされています。







Roll up another cigarette
別のタバコを巻く

Using a minute that it takes
少し時間が必要だ

To think about the power of your words
君の言葉の力について考えるために

We're living in the currents you create
今の僕たちの生活は君のせいだ

We're sinking in the pool of your mistakes
君の間違いのプールに僕たちは沈んでしまっている

So stub it out, your podium awaits
だから潰すのさ 君を待っている表彰台を


Oh my God, my God
なんてことだ

I can't quite believe my ears
自分の耳が信じられないよ


I'm swimming to the surface
僕は表層を泳いでいる

I'm coming up for air
空気を求めて

Cause you're making me feel nervous
だって君が僕を怯えさせるから

I need to clear my head
頭をすっきりさせないとね

I can't believe my ears
自分の耳が信じられないよ

I don't wanna believe my ears
信じたくないよ

Swimming to the surface
僕は表層を泳いでいる

Coming up for air
空気を求めて


How can you think you're serious?
どうしてそんなに真剣に考えられるんだ?

Do you even know what year it is?
いつのことだか分かっているのか?

I can't believe the scary points you make
君の作り上げた恐ろしい点が信じられないよ

Still living in the currents you create
君の作り上げた流行に身を任せている

Still sinking in the pool of your mistakes
君の間違いのプールに沈んでいるんだ

Won't you stop firing up the crazies?
どうして狂気さに火をくべることを止めないんだ?


Oh my God, my God
なんてことだ

I can't quite believe my ears
自分の耳が信じられないよ


I'm swimming to the surface
僕は表層を泳いでいる

I'm coming up for air
空気を求めて

Cause you're making me feel nervous
だって君が僕を怯えさせるから

I need to clear my head
頭をすっきりさせないとね

I can't believe my ears
自分の耳が信じられないよ

I don't wanna believe my ears
信じたくないよ

Swimming to the surface
僕は表層を泳いでいる

Coming up for air
空気を求めて



"When anybody preaches disunity tries to pit one of us against the other...
自分たちの誰かを他者に嗾けるために 誰かが不和を説くとき

You know that person seeks to rob us of our freedom and destroy our very lives"
あなたは 人間が私たちの自由を奪い 生活を破壊することを求めることを 知るだろう


[×4]
Oh, I need a breath
呼吸が必要だ

I need a breath
呼吸が必要だ

Fill my lungs
肺が満たされる

Let me fill my lungs
肺を満たしてくれ


I'm swimming to the surface
僕は表層を泳いでいる

I'm coming up for air
空気を求めて

Cause you're making me feel nervous
だって君が僕を怯えさせるから

I need to clear my head
頭をすっきりさせないとね

I can't believe my ears
自分の耳が信じられないよ

I don't wanna believe my ears
信じたくないよ

Swimming to the surface
僕は表層を泳いでいる

Coming up for air
空気を求めて



current : 流行
stub out : 潰す
preach : 説教、説く
disunity : 不和
pit : 戦わせる、穴をあける