【和訳】HUMAN (Daniel Adams-Ray) – GHOST








 HUMAN (Daniel Adams-Ray) は Avicii の Somewere in Stockholm のボーカルでも有名です。シンガーだけではなくトライアスロンの世界大会に参加するなどマルチな活躍を見せています。


[Verse 1: Daniel]
I said “yo”, she said “hi”
僕が「よー」って言ったら 彼女は「やあ」って言った

I said “cool”, she said “bye”
僕がクールだねって言ったら 彼女はじゃあねって言った

As she walks right out of my life
彼女は僕に構わなくなってきたころのことさ


Now I’m back on my grind
今はとても大変さ

But she’s trapped in my mind
だけど心の中に彼女がいる

And since she left nothing feels right
彼女は何も残してくれなかった

I was never alive
生きている心地がしなかった

‘Till she left me to die
彼女と死に別れてからは

Feeling so low
気分が晴れない

Floating so high
空高くに浮かんでいるようだ


[Pre-Chorus: Daniel]
I can’t feel, I can’t sleep
何も感じない 眠れない

I can’t think, I can’t cope
何も考えられない 何もできない

But I think I can feel you
だけど君を感じられるんだ

When I drink
酒を飲んで

And I smoke
タバコを吸っているときは


[Chorus: Daniel]
Your memory haunts me
君の記憶が脳裏によぎる

I know that you want me to move on
君は 僕が前に進んでほしいと思っているのは知っている

But I’m still in love with your ghost
だけど僕はいまだに君の亡霊を愛しているんだ 

Living’s what hurts me the most
生きていることが僕をもっと傷つけるんだ

I’m still in love with your ghost[×2]
僕はいまだに君の亡霊を愛しているんだ 


[Verse 2: Daniel]
She said “cool”, I said “stay”
彼女がクールだって言ったから 僕は一緒にいようって言ったんだ

Tried to hold her the way that I used to
なれたやり方で彼女を抱きしめようとした

When we were one
僕たちが一つだったころ

Drive the memory lane
思い出を押し流す

To remember the pain of a future
未来の痛みを思い出すように

That never begun
始まることのない未来


[Pre-Chorus: Daniel]
I can’t feel, I can’t sleep
何も感じない 眠れない

I can’t think, I can’t cope
何も考えられない 何もできない

But I think I can feel you
だけど君を感じられるんだ

When I drink
酒を飲んで

And I smoke
タバコを吸っているときは


[Chorus: Daniel]
Your memory haunts me
君の記憶が脳裏によぎる

I know that you want me to move on
君は 僕が前に進んでほしいと思っているのは知っている

But I’m still in love with your ghost
だけど僕はいまだに君の亡霊を愛しているんだ 

Living’s what hurts me the most
生きていることが僕をもっと傷つけるんだ

I’m still in love with your ghost[×2]
僕はいまだに君の亡霊を愛しているんだ 


[Bridge: Daniel]
I made you a promise to move on livin'
君との約束を守ろうとした

I tried
頑張ったんだ

But when you left both of us died
だけど君が去って関係が終わったとき

When shadows and street lights collide
影と街灯がぶつかるとき

It feels like you’re right by my side
君がそばにいるように感じるよ


[Chorus: Daniel]
Your memory haunts me
君の記憶が脳裏によぎる

I know that you want me to move on
君は 僕が前に進んでほしいと思っているのは知っている

But I’m still in love with your ghost
だけど僕はいまだに君の亡霊を愛しているんだ 

Living’s what hurts me the most
生きていることが僕をもっと傷つけるんだ

I’m still in love with your ghost[×3]
僕はいまだに君の亡霊を愛しているんだ 



haunt : 絶えず付きまとう
drive : 追いやる
memory lane : 思い出