【和訳】Julia Michaels – Heaven








 この歌は、「bad boys」のことを嘘つきで罪深い性質であると表現し、恋人に天国をもたらし、永遠に愛着させていると表現しています。 歌詞は、全体的に、宗教的で精神的な比喩を用いています。


[Verse 1]
Love's my religion
愛は私の宗教

But he was my faith
だけど彼は私の信教だった

Something so sacred
神聖な何かだった

So hard to replace
だから置き換えるのは大変

Fallin' for him was like fallin' from grace
彼に恋をするということは 恩恵を手放すようなものだった

All wrapped in one
全てが一つに包まれた

He was so many sins
彼には多くの罪を犯していた

Would have done anything
何をしたのかな

Everything for him
全ては彼のため

And if you ask me
もしあなたが尋ねて来るなら

I would do it again
もう一度答えてあげる


[Chorus]
No need to imagine
想像する必要はない

'Cause I know it's true
だって真実を知っているから

They say "all good boys go to heaven"
「いい子は天国に行く」って言われている

But bad boys bring Heaven to you
だけど悪い子は天国をあなたのもとに持ってくる

It's automatic
自動的に

It's just what they do
彼らのすることはただそれだけ

They say "all good boys go to heaven"
「いい子は天国に行く」って言われている

But bad boys bring Heaven to you
だけど悪い子は天国をあなたのもとに持ってくる


[Verse 2]
You don't realise the power they have
あなたは理解していない 彼らの持っている力を

Until they leave you and you want them back
彼らはあなたを残して去っていく あなたが戻ってほしいと願うまで

Nothing in this world prepares you for that
この世界のだれも あなたがそうなるなんて思っていない

I'm not a sinner
私は罪人じゃないわ

He wasn't the one
彼は特別な人じゃなかった

Had no idea what we would become
私たちの将来なんて 考えてもなかった

There's no regrets
後悔はない

I just thought it was fun
私はただそれが楽しいと思っていた


[Chorus]
No need to imagine
想像する必要はない

'Cause I know it's true
だって真実を知っているから

They say "all good boys go to heaven"
「いい子は天国に行く」って言われている

But bad boys bring Heaven to you
だけど悪い子は天国をあなたのもとに持ってくる

It's automatic
自動的に

It's just what they do
彼らのすることはただそれだけ

They say "all good boys go to heaven"
「いい子は天国に行く」って言われている

But bad boys bring Heaven to you
だけど悪い子は天国をあなたのもとに持ってくる


[Bridge]
I still remember the moment we met
私たちが出会ったときのことを未だに覚えている

The touch that he planted
彼が植え付けたこの感触

The garden he left
彼が去った庭園

I guess the rain was just half that effect
雨には半分の効果しかなかったのかな


[Chorus]
No need to imagine
想像する必要はない

'Cause I know it's true
だって真実を知っているから

They say "all good boys go to heaven"
「いい子は天国に行く」って言われている

But bad boys bring Heaven to you
だけど悪い子は天国をあなたのもとに持ってくる

It's automatic
自動的に

It's just what they do
彼らのすることはただそれだけ

They say "all good boys go to heaven"
「いい子は天国に行く」って言われている

But bad boys bring Heaven to you
だけど悪い子は天国をあなたのもとに持ってくる


sacred : 神聖