【和訳】Tee Grizzley – First Day Out









 アメリカのラッパーはよく犯罪を犯して牢屋に入ることが多いです。それによってラッパー人生に箔が付くこともあれば、服役中に忘れられてしまうこともあるので、自分のファン層を考えて行動するラッパーも少なくないそうです。


[Hook]
These niggas prayed on my downfall (they what?)
皆俺の不幸を願っていた

These niggas prayed on my downfall
俺が失敗するのを祈っていたんだ

On all ten, bitch I stood tall
オールテンの上で 俺は堂々と立っていた

Show these disloyal niggas how to ball
裏切者どもが 度胸を見せてやるぜ


[Verse]
Go get a thermometer for the pot, I need this shit cooked right
ポットに入れる温度計を手に入れた  料理が必要なんだ

Let's keep that water 400 degrees Fahrenheit
水を400℉に保つんだ

You ever been inside a federal court room?
連邦裁判所に入ったことはあるか?

Nigga you ever went to trial and fought for your life?
お前は裁判に行って 自分の人生の為に戦ったことはあるか?

Being broke did something to my spirit
あいつが俺の精神を滅茶苦茶にしたんだ

Asked niggas to plug me, they act like they couldn't hear me
仲間につないでくれるように頼んだ 奴らは聞こえていないように振る舞うんだ

Look at me now, driving German engineering
今 俺を見ろ  ドイツのエンジニアを酷使する

You don't want your baby mama fucked, keep the ho from near me
お前は彼女とやらせたくないみたいだ 売春婦を俺の近くから遠ざけてさ

Kilroy, 'member I used to use your L's to hit the road
キルロイ 俺は出かける前によくお前のL'sを使ってたのを覚えている

Hit the O and make them big boy sales?
曲をヒットさせて奴らを大物にさせる

Moo, 'member when you had them green things mailed
覚えてるぜ お前が奴らに草を送っていたのを

With vacuum seals trying not to have them green things smelled?
バキュームシールで匂いを取り除いたか?

Feds was on me, what you know about related through money
連邦政府がやってきたのはそうさ お前も知っての通り金に関することだ

I don't know nothing, I just used to see 'em walk to the Coney
俺は何も知らない  ちょうどコニーを歩いていたら奴らにあったんだ

I fuck with bitches my body count go from Pershing to Cody
パーシングからコーディに行く途中にビッチとやった

Any further questions, you can take that up with the lawyer
それ以上の質問は 弁護士を連れてしてくれ

My nigga Fenkell, J Money, Brightmo Lo, Project Joe
Fenkell, J Money, Brightmo Lo, Project Joe

Will tell you everyday before school I sold a half bow
俺が学校の前で弓を半額で売っていたって毎日お前に言ってやろうか

How you think I won best dressed with no support?
俺は誰の助けも受けずに最善をつくしたけど お前はどう思っているんだ?

And had them paid lawyers coming in and out of court
法廷に連れていく弁護士にも金は払ったさ

Ayy, Dwan though, ayy, Theo ain't it a blessing?
ドワン しかしなあ テオは祝福していないってことか?

We made it out Kentucky after all that happened?
すべてが終わった後俺はケンタッキーを出た

After the pre-trials, after the status
審理前の後 事態が終わった後

After them impact statements, after the castle
声明に衝撃を受けて 裁判所を後にした

Ayy, JR nigga, ain't it a blessing?
JR 祝福していないのか?

We made it out of Lansing after all that happened?
事が済んだらランシングを出た

After Michigan State, after Hubbard
ミシガンを ハーバードを後にした

When our mans told on us, them bands they took from us
奴らは俺たちに話したら 俺たちの仲間を奪ったんだ

Joy road bitch, but the money long as six mile
Joy は俺の相棒だ だけど金はまだ遠い

Brick mile, knock your bitch down
レンガの道 お前のビッチを倒す

Pick her up, knock her back down, pull her tracks out
彼女を連れて来て 叩きのめして 真相を聞き出す

Yes, I slap girl, yes, I slap dog, yes, I slap loud
ああ 俺は女を叩く 犬を叩く 大声で叩く

Yes, I'll slap a pussy nigga if he act out
俺は腰抜けどもをぶん殴るぜ もし行動に移したならな

Yes, I caught cases on the road with them killers
俺は殺人犯に道で襲われたと訴えた

Bro, kill me if I snitch, 'cause if you snitch I'm gon' kill you
兄弟 俺がもし情報を漏らしたら殺してくれ だってお前がそうしたら俺も殺さないといけないから

Spent a lot of time on that yard with them gorillas
広場にいるゴリラどもに時間を使ってしまった

Stood tall, did I let niggas hoe me? Quit being silly
堂々としていよう 俺は馬鹿にされたのか? 馬鹿なことはやめろよ

I know for a fact your bitch pussy get wet for a nigga
お前の彼女は黒人だったら誰でも股を濡らすんだぜ

Cause I do it better, plus I'm doing better than niggas
俺は良くするためにやってるから そこらにいる奴よりも

I'm at home when I'm down there in Lexington nigga
レキシントンに行くと俺は家に帰るんだ

'Bout the king, they gone drop you and who next to you nigga
王のために 奴らは隣にいる人を捨てる

Unc said Lil T, "Get ahead of them niggas"
Unc は Lil Tに言った 「追い抜けよ」って
 
When you take off, don't look back and try to rescue them niggas
飛び立っても 振り返って助けようとしちゃいけない

You killed his mans? Then make sure you get the rest of them niggas
お前は彼を殺すのか?  残りを手に入れるように確かめておくんだ

Don't let them get the best of you, just get the revenue nigga"
奴らは最高なお前を手に入れることはできない 金だけ手に入る

So let me know what you can handle, okay, come grab it
なにができるか教えてくれ 分かった 行ってこい

Here go some extras, so if I'm busy you can manage
ここに余分にあるから もし俺が忙しかったら お前が管理してくれ

Fiends had me Blade dancing, eating sixty dollar salads
達人は剣舞をしながら 60$のサラダを食べている

Get it there and back, tell the feds I need a challenge
戻って連邦政府に言うには覚悟を決めないといけない

My first offer was 30 years, not a day lower
俺は30年契約を提案した 一日じゃない

I told them crackers holler at me when they sober
大声でわめいている奴が静かになったら言ってやった

On parole, I'm a felon, you think I ain't got that blower?
仮釈放中 俺は重罪人  お前はそれを信じているんだろう

Yeah you right, bro take his head off his fucking shoulders (boom boom boom!)
ああそうだ  奴は抱き合ってきた

You hear me? Hit the Rollie store with the Rollie on
聞いているか? 

What was our getaway car? A Jag Portfolio
俺たちの逃走車は? ジャガーのポートフォリオだ

You hear me? Ayy, I heard I had some sneak dissers
聞いているか? 俺はどうやら聖人らしい

Whoever feeling hot, that AR got a heat sensor
熱を感じる奴は誰でも  熱センサーを持っているらしい

'Cause said don't entertain them hungry niggas
原因は腹を空かした奴らを楽しませないのからだ

I wish I would pay attention to these homeless niggas
ホームレスに気を配っていかないとな

Don't call my phone, I don't want to do no song with niggas
電話するな 歌いたくないんだ

And tell yo bitch to tighten up before I bone her, nigga
彼女を盗むために首を絞めるから教えてくれないか

I don't know you niggas, fuck wrong with niggas?
俺はお前のことなんて知らないんだ 何か間違っているか?

Through these white buffs I can see the hoe in niggas
白人のファンが増えると あばずれも目に付く

Free my nigga Parico, that boy be hoeing niggas
自由にしてくれ 馬鹿にしてやるよ

Shoot the smile off your face, I don't joke with niggas
お前の笑顔を撃ち抜く ジョークじゃないぜ

Boy, I can't trust you with that strap if you don't got no bodies
なあ 俺はお前が直接やってこないなら信用できないぜ

Boy, I can't take you on no lick if you ain't robbed nobody
もし誰にも奪われていないなら殴らないけどな

You ain't no shooter, you can't do that shit without no molly
お前はシューターじゃない お前にはできない
 
I came home and had the hoes wetter than Kalahari
俺は家に帰ってビッチとやった後カラハリに行く

Thirty months ago niggas ain't think that I was coming home
30か月たっても 家に帰れる気がしない

Shout out to them niggas' freaks that I been cumming on
叫ぶ 俺はそうするぜ

Get em to the crib, bust em down, now bitch run along
盗んで ぼこぼこにする ビッチが走ってるぜ

This SK'll get to shaking like there's something wrong
このスキルは間違っているみたいだ

Thirty bands two times, watch this money clone
Thirty bands を2回見た 金が増えていった

The feds say my name hot like when the oven on
役人どもはオーブンにいるときみたいに熱く俺の名前を呼ぶ

Bitch I came home to my lil brother gone
弟が出て行った家に帰ってきた

Niggas say they looking for me, pull up in the Skuddy zone
皆俺を探している  Skuddy zone に引っ張て来る

Who said I'm a snitch? You just heard a lie from him
誰が俺を密告者だと言った? お前は彼に嘘を聞かされているんだ

Better check the black and white, that paperwork will vouch for him
保証書をよく確認する 

Zero toleration for that nigga, take his life from him
黒人にとって自由なんてない

He don't want that pistol play? Okay I'll Tyson him
彼はピストルを撃ちたくないのか?  分かった

I ain't hear from bitches when I had them blues on
俺は聞いていないぞ

So soon as I'm done fucking, put your shoes on
俺はすぐに向かった お前の靴を履いて

I'm on parole in two states, I can't move wrong
俺は2つの州で仮釈放中なんだ 間違うことはできない

The feds trying to build a case, I can't move wrong
役人は立件しようとしている 間違ったことはできないな

I went to trial back to back, bitch I'm 2-0
背中合わせで裁判に行った  2-0だ

The state of Kentucky banned me from every jewelry store
ケンタッキー州の全ての宝石店で出禁にされた

Say I can't even be in public with my hoodie on
パーカーを被りながら公共施設に入ることさえできない

Michigan State don't want him here, they don't know what he on
ミシガン州は奴がここにいるのを望まない 奴の言っていることを知らないから


[Hook]
I know they prayed on my downfall[×2]
皆俺の不幸を願っていた

On all ten bitch I stood tall
オールテンの上で 俺は堂々と立っていた

Show these disloyal niggas how to ball
裏切者どもが 度胸を見せてやるぜ


downfall : 没落
all ten : ホイールの商品名
stand tall : 堂々と振る舞う
disloyal : 不義
ball : 度胸
thermometer : 温度計
Fahrenheit : 華氏
federal court : 連邦裁判所
trial : 試練、裁判
ho = hoe : 売春婦
Kilroy : アメリカで有名な落書き
L's : タバコの種類の一つ
hit the road : 出発する
green thing : 植物
vacuum seals : 空気を抜いて保存性を高める器具
Coney : コニーアイランド、ニューヨークのリゾート地
Pershing : パーシング
pussy nigga : 臆病で陰湿な黒人
snitch : 密告する
hoe me : ばかにされる
revenue : 収入
fiend : 達人、悪魔、冷徹な人
holler : どなる
parole : 仮釈放
felon : 重罪犯人
blower : ほら吹き
disser : 博愛主義者、聖人
bone : 盗む
buff : 熱狂的なファン
lick : 殴る
crib : 盗用、狭い部屋
bust : 壊す
Thirty bands : Travis Porter の曲
Skuddy zone : スキルを持った黒人のたまり場(ブロック塀の近く)
snitch : 密告者
paperwork : 書類事務
vouch : 保証する、証明する
toleration : 寛容
build a case : 立件する