【和訳】Charlie Puth - Change (feat. James Taylor)









 彼は最近ラブソングばかりリリースしていたので、この曲がリリースされたときは驚きました。歌詞に出てくる兄弟や姉妹は、人類を一つの大きい家族とみなした一種のメタファーでしょうか。


[Intro: Charlie Puth]
Why are we looking down
なぜ僕たちは見下すんだ

On our sisters and brothers?
僕たちの兄弟や姉妹を

Isn't love, all that we got?
愛は僕たちが手に入れたのかな?

Don't we know everyone's
僕たちは知っているのかな

Got a father and mother?
誰しも父や母がいるということを

The day we know we're all the same
僕たちはみんな同じだって分かり合える日

Together we can make that change
一緒に変化を起こそう


[Verse 1: James Taylor, Both]
Look around there are too many of us crying
見回して たくさんの人たちが泣いている

Not enough love to go around
充分な愛がないんだ

What a waste of a day
なんて無駄な日なんだ

A good one dying
いい奴が死んでいく

But I know that the world will change
だけど知っている 世界は変わるって

The day we know we're all the same
僕たちはみんな同じだって分かり合える日


[Chorus: Charlie Puth]
Why can’t we just get along?
なんでうまくいかないんだ?

If loving one another's wrong
もし愛している人が間違っていたら

Then how are we supposed to
僕たちはどうやって

Get close to each other?
他人との距離を縮めるの?

We gotta make that change, yeah
僕たちは変化を起こさないといけない

Why can’t we just get along?
なんでうまくいかないんだ?


[Verse 2: James Taylor, Charlie Puth, Both]
What a waste it would be to deny somebody
誰かを否定することがどんなに無駄か

Of a chance to be theirselves
彼ら自身になるチャンス

What a waste it would be if we hurt for nothing?
僕たちが意味もなく傷つけるのはどんなに無駄だろうか

But I know that the world can change
だけど知っている 世界は変われるって

The day we know we're all the same
僕たちはみんな同じだって分かり合える日が来る


[Chorus: Charlie Puth]
Why can’t we just get along?
なんでうまくいかないんだ?

If loving one another's wrong
もし愛している人が間違っていたら

Then how are we supposed to
僕たちはどうやって

Get close to each other?
他人との距離を縮めるの?

We gotta make that change, yeah
僕たちは変化を起こさないといけない


[Bridge: Charlie Puth]
I know we could break apart
僕たちはバラバラになることだってあった

We don’t have to go that way
そうなる必要はないよ

Not today
今日は


[×2]
[Chorus: Charlie Puth]
Why can’t we just get along?
なんでうまくいかないんだ?

If loving one another's wrong
もし愛している人が間違っていたら

Then how are we supposed to
僕たちはどうやって

Get close to each other?
他人との距離を縮めるの?


We gotta make that change, yeah
僕たちは変化を起こさないといけない


[Outro: Charlie Puth]
The change, yeah
変えるんだ