【和訳】Charlie Puth - Done For Me (feat. Kehlani)









 この曲は80'sのサウンドに影響を受けているそうで、Charlie Puth がLAで失敗したパーティーの後に作曲を開始しました。彼はこの曲を作っている途中に Wham が思い浮かびました。


[Verse 1: Charlie Puth]
(Ay) What you thinking?
君は何を考えているの?

You think that you could be better off with somebody new
君は誰かといるほうが良いと考えている

(No, oh, oh, baby, no) You say you're leaving
君は別れるという

Well, if you wanna leave,
ああ もし君が別れたいなら

There ain't nobody stopping you (No, oh, oh, baby, no)
君を止めるやつはいないよ


[Pre-Chorus: Charlie Puth]
I won't beg for your love
君の愛を懇願したりしない

Won't say, "Please"
「お願い」なんて言わないよ

I won't fall to the ground on my knees
跪くこともしないよ

You know I've given this everything
僕はすべてを捧げたんだ

Baby, honestly, baby, honestly
正直に言うとさ


[Chorus: Charlie Puth]
I lie for you, baby
僕は君のために嘘をつく

I die for you, baby
君のためなら死ねるよ

Cry for you, baby
君のために泣けるよ

But tell me what you've done for me
だけどさ 君は僕のために何をしたの 教えて

For you, baby
君のために

And only you, baby
君だけのためなんだ

The things I do, baby
僕のしたことは

But tell me what you've done for me
だけどさ 君は僕のために何をしたの 教えて


[Verse 2: Kehlani]
I never cheated
浮気したことなんてないわ

Deleted everyone 'cause they made you uncomfortable
みんなの連絡先も消した あなたを気分を悪くさせないように

(No, oh, oh, baby, no) These accusations
そういった非難

I can't apologize for something that I didn't do (No, oh, oh, baby, no)
何もしてないんだから 謝ることなんてないわ


[Pre-Chorus: Kehlani & Charlie Puth]
I won't beg for your love
君の愛を懇願したりしない

Won't say, "Please" (oh no, I won't say, "Please")
「お願い」なんて言わないよ

I won't fall to the ground on my knees (on my knees)
跪くこともしないよ

You know I've given this everything (oh, oh)
僕はすべてを捧げたんだ

Baby honestly, (baby honestly), baby honestly (whoa)
正直に言うとさ


[Chorus: Charlie Puth]
I lie for you, baby
僕は君のために嘘をつく

I die for you, baby
君のためなら死ねるよ

Cry for you, baby
君のために泣けるよ

But tell me what you've done for me
だけどさ 君は僕のために何をしたの 教えて

For you, baby
君のために

And only you, baby
君だけのためなんだ

The things I do, baby
僕のしたことは

But tell me what you've done for me
だけどさ 君は僕のために何をしたの 教えて


[Post-Chorus: Charlie Puth]
Tell me what you've done for me[×4]
君は僕のために何をしたの 教えて


[Bridge: Charlie Puth (with Kehlani)]
Oh— You know I've given this everything
僕は全部捧げたんだ

Baby, honestly
正直にさ

Tell me what you've done for me
僕のために何をしてくれたか言ってよ


[Chorus: Charlie Puth & Kehlani]
I lie for you, baby
僕は君のために嘘をつく

I die for you, baby
君のためなら死ねるよ

Cry for you, baby
君のために泣けるよ

But tell me what you've done for me
だけどさ 君は僕のために何をしたの 教えて

For you, baby
君のために

And only you, baby (oh)
君だけのためなんだ

The things I do, baby
僕のしたことは

(But tell me) But tell me what you've done for me
だけどさ 君は僕のために何をしたの 教えて


[Outro: Charlie Puth]
Tell me what you've done for me[×4]
君は僕のために何をしたの 教えて


cheat : 浮気する