【和訳】Drake – God's Plan












 「God's Plan」は、Drakeの未来を論じる良いトラックです。 彼は、人々が彼の失敗を望んでいることを知っています。 しかし、神は彼にそれをさせません。
 この曲の別の重要な主題は、Drakeが共通の目的を持つ集団とその外側にいる人間との乖離を理解する必要があるという点です。 自分の生活の中で自分の道を尽くそうとする人は、自分自身に利益をもたらすことを嫌う動機が必要となってきます。


[Intro]
Yeah, they wishin' and wishin' and wishin' and wishin'
奴らは望んでいる

They wishin' on me, yuh
俺を望んでいる


[Verse 1]
I been movin' calm, don't start no trouble with me
俺は平穏でいる トラブルに巻き込まれたくない

Tryna keep it peaceful is a struggle for me
平和のために争うのもごめんだ

Don't pull up at 6 AM to cuddle with me
抱き合うために朝の6時に起こさないでくれ

You know how I like it when you lovin' on me
俺を愛しているときのお前が好きだってわかってやっている

I don't wanna die for them to miss me
恋しくなられて 死にたいとも思わない

Yes, I see the things that they wishin' on me
ああ お前らの望んでいるものはわかっている

Hope I got some brothers that outlive me
一緒に生きていくブラザーが欲しい

They gon' tell the story, shit was different with me
物語を語る 俺とはまた違ったやつを


[Chorus 1]
God's plan, God's plan
神の計画

I hold back, sometimes I won't, yuh
隠している たまにばれてしまうけど

I feel good, sometimes I don't, ayy, don't
いい気分だ たまに気分はわるくなる

I finessed down Weston Road, ayy, 'nessed
ウェストンロードから成りあがった

Might go down a G.O.D., yeah, wait
神の道へ進んでいるんだろう

I go hard on Southside G, yuh, wait
ストリートで頑張ってきたんだ

I make sure that north-side eat
トロントは俺のものだ


[Post-Chorus]
And still
これからも

Bad things
悪いことが

It's a lot of bad things
たくさんある

That they wishin' and wishin' and wishin' and wishin'
奴らは望んでいる

They wishin' on me
俺に望んでいる

Bad things
悪いこと

It's a lot of bad things
たくさんの悪いこと

That they wishin' and wishin' and wishin' and wishin'
奴らは望んでいるのさ

They wishin' on me Yuh, ayy, ayy
俺に望んでいるんだ


[Verse 2]
She said, "Do you love me?" I tell her, "Only partly"
「愛している」と彼女がいうから 「少しだけ」って返す

I only love my bed and my momma, I'm sorry
俺が愛しているのはベッドとママだけなんだ ごめんよ

Fifty Dub, I even got it tatted on me
Fifty Dub 俺のタトゥーにも彫ってある

81, they'll bring the crashers to the party
81 奴らはパーティーにやってくる

And you know me
俺を知っている

Turn the O2 into the O3, dog
O2からO3へ ドッグ

Without 40, Oli, there’d be no me
40、Oli がいなかったら俺はここにいない

Imagine if I never met the broskies
あいつらに会ったことのない俺を想像してみろ


[Chorus 2]
God's plan, God's plan
神の計画

I can't do this on my own, ayy, no, ayy
自分だけじゃ無理だ

Someone watchin' this shit close, yep, close
誰かが近づく

I've been me since Scarlett Road, ayy, road, ayy
Scarlett Road からやってきた

Might go down as G.O.D., yeah, wait
神の道へ進んでいるんだろう

I go hard on Southside G, ayy, wait
ストリートで頑張ってきたんだ

I make sure that north-side eat, yuh
トロントは俺のものだ


[Post-Chorus]
And still
これからも

Bad things
悪いことが

It's a lot of bad things
たくさんある

That they wishin' and wishin' and wishin' and wishin'
奴らは望んでいる

They wishin' on me Yeah, yeah
俺に望んでいる

Bad things
悪いこと

It's a lot of bad things
たくさんの悪いこと

That they wishin' and wishin' and wishin' and wishin'
奴らは望んでいるのさ

They wishin' on me Yeah
俺に望んでいるんだ

calm : 平穏
cuddle : 抱きしめる
outlive : 生き延びる
Fifty Dub : Drake の友人、既に亡くなっている
40 : Noah “40” Shebib、Drakeのプロデューサー
Oli : Oliver North、Drakeのマネージャー
broski : 仲間、兄弟