【和訳】John Newman - Fire in Me










 この曲は Calvin Harris が担当した前作から1年ぶりとなります。本当は2017年の後半にリリースする予定でしたが、最高の曲を仕上げるためにここまで遅れたそうです。


[Intro]
I'm never gonna let you go
君を手放すつもりはないよ


[Verse 1]
I'm starting with my intuition
自分の勘で始めたんだ

I'm starting with my strengths
自分の強みを生かして始めたんだ

I'm getting back my old ambitions
僕はかつての野望を取り戻したんだ

Returning once again
もう一度戻ってきた

My knuckles are so red and raw
僕のこぶしはとても若々しい

From breaking through these walls
これらの壁を突破してから

Sick of all the others talk
他人の言うことにうんざりしているよ

And I left her of my fault
彼女に自分の責任を押し付けて


[Pre-Chorus]
I was a spark in the night, but you drown me out
僕は夜に輝く火花だった だけど彼女が僕の輝きを消したんだ

So, I'll take the walls, I'm inside, and I'll burn them down
だから僕は壁を取り払って 内側に入って 燃やし尽くすよ


[Chorus]
Cause I still got a fire in me
だっていまだに僕の中では火が灯っているから
 
I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている


[Verse 2]
I've dealt with all my evils
僕は自分の悪魔を使用した

And I'm dealing with them twice
二回もやった

There will never be a sequel
続きはないだろう

And the curtain will never rise
カーテンは上がる気配がない

Although my body has been aching
身体は痛むけど

I head on to the rocks, oh no
僕は岩に向かっている

I've never left the beacon
ビーコンを置いていったことはない

And I won't be letting go
手放したくないんだ


[Chorus]
Cause I still got a fire in me
だっていまだに僕の中では火が灯っているから
 
I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている


[×2]
[Pre-Chorus]
I was a spark in the night, but you drown me out
僕は夜に輝く火花だった だけど彼女が僕の輝きを消したんだ

So, I'll take the walls, I'm inside, and I'll burn them down
だから僕は壁を取り払って 内側に入って 燃やし尽くすよ


[Chorus]
Cause I still got a fire in me
だっていまだに僕の中では火が灯っているから
 
I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me 
いまだに僕の中では火が灯っている

I never wanna let it go[×2]
手放したくない

I-I-I-I I still got a fire in me[×3] 
いまだに僕の中では火が灯っている



intuition : 直観
strength : 能力
ambition : 野望
knuckle : こぶし
sick of : うんざりする
drown out : 消す、押し流す
sequel : 続き
beacon : のろし