【和訳】Mew – 85 Videos








 上記のMVのマスクのようなものはボーカルがディレクターとなり作り上げたものです。何やら意味深なものみたいですが、特に意味はないとのことです。


We talk so much
僕たちはたくさん会話をして

And I feel like I know you
僕は君のことを知ったよ

You say what it costs
君は言ったんだ どのくらいの価値があるのかって
 
And I play and define you
君ってそういう人だね

Oh God
なんてこった

Don’t care so much
気にしないで

For a start leave it out
スタート地点から出発するために

Are we decided? Decided?
もう決まった?

Or leaving out too much?
いろんなものをなくしすぎたかな?


We don’t have time, let it go
僕たちには時間がない もう行こうか

These 85 videos
85のビデオがある

With broken eyes
弱った目

Time flows and never flies
時間は流れていく 跳んだりはしない

We don’t have time, let it go
僕たちには時間がない もう行こうか

These 85 videos
85のビデオがある

It makes me sad
悲しくなってくる

Of no use
使い道がないから


Angel, I found you
天使だ 君を見つけた

In the drifting lights[×2]
漂う光の中で

Oh angel
天使

I’ll find you
君を見つけるよ

Should have known you’d reside
君が住んでいたことは知っていたはずだ

With the drifting lights
漂う光の中で


I’m most sincere when I’m talking to strangers
知らない人と話しているときが 僕はもっとも誠実になるんだ

They somehow appear in my hour of defenselessness
彼らは僕が無防備な時 どういうわけか現れてくるんだ



We don’t have time, let it go
僕たちには時間がない もう行こうか

These 85 videos
85のビデオがある

With broken eyes
弱った目

Time flows and never flies
時間は流れていく 跳んだりはしない

We don’t have time, let it go
僕たちには時間がない もう行こうか

These 85 videos
85のビデオがある

We’ll white-out their views
目の前が真っ白になる

Of no use
役に立たないな


On the passing them both
両方を通過する

Like it, I’m the cold
まるで僕が冷たいようだ

Something I know
僕が知っているもの

Has joined along
一緒に参加した

Time through
時間が経つ

Take it out
取り出す

No sleep
寝ていない

Only when you stop
君が止まった時だけ

Time to deceive ain’t up
欺くための時間はまだすぎていない

On the passing them both
両方を通過する

Like it, I’m the cold
まるで僕が冷たいようだ

Something I know
僕が知っているもの

Has joined along
一緒に参加した

Time through
時間が経つ

Angel, I found you
天使だ 君を見つけた

In the drifting lights[×2]
漂う光の中で

Oh angel
天使

I’ll find you
君を見つけるよ

Should have known you’d reside
君が住んでいたことは知っていたはずだ

With the drifting lights
漂う光の中で

Oh angel
天使よ

of no use : 役に立たない
reside : 住む
sincere : 誠実
somehow : どういうわけか
defenselessness : 無防備