【和訳】Sleeping With Sirens - Let's Cheers to This











 Sleeping With Sirens が音楽をやる理由、それは最初は自分たちのためだったのかもしれません。しかし彼らが人気になってファンやスタッフが増えてくると、自分たちのためだけではなくなってきます。


[Intro]
I've got the whole world in front of me
目の前に僕が手にした世界がある

I'm not letting go 'til i say
何も言わずにいなくならないよ

This is my life
これが僕の人生

I've got it all right in front of me
僕の目の前にあるのはすべて正しい

I won't let it go
手放すつもりはない

There's no way
ありえないさ

This is our time
僕たちの時間

Don't slip away[×2]
いなくならないさ


[Verse 1]
I'm losing control my head is alright
上手く感情をコントロールできないんだ

I can't shake the thought of me losing my mind
自分のことばかり考えて 頭がおかしくなる

Been away for three days won't sleep 'til I've done
仕事が終わるまで3日間も寝ないことがあった

All it is I'm living for
すべてが僕の生きる理由さ

Now I will show you all that I'm made of
今度は僕が作ったものを見せてあげるよ


[Chorus]
This is my life (This is my life)
これが僕の人生

I've got the world in front of me
目の前には僕が手にした世界がある

I'm not letting go 'til i say
何も言わずにいなくならないよ

This is my life
これが僕の人生

Don't slip away[×2]
いなくならないさ

I made up my mind
決めたんだ

This time I, know, know
今 僕は知る

It all comes down to this
すべてはこれに行きつくんだ

This is our time[×2]
これは僕たちの時間

Don't slip away[×2]
勝手にいなくならないよ


[Verse 2]
For all of the times I spent waiting
ずっと待っていたんだ

For all of the long nights alone
長い夜を一人で

I finally know what it means to
ついにどういう意味か知るんだ

Have something I can call my own
僕は自分のものと呼べるものを持っている

The show must go on
止めるわけにはいかないんだ

So we'll show you all that we're made of
僕たちが作ったものを見せるよ


[Chorus]
This is my life (This is my life)
これが僕の人生

I've got the world in front of me
目の前には僕が手にした世界がある

I'm not letting go 'til i say
何も言わずにいなくならないよ

This is my life
これが僕の人生

Don't slip away[×2]
いなくならないさ

I made up my mind
決めたんだ

This time I, know, know
今 僕は知る

It all comes down to this
すべてはこれに行きつくんだ

This is our time[×2]
これは僕たちの時間

Don't slip away[×2]
勝手にいなくならないよ


[Verse 3]
Your soul is down
君の気分は落ち込んでいる

I'll break the dawn
新しい時代を作るよ

I took the stage
ステージに立って

And now we're
今僕たちが

Taking back tonight
今夜戻ってきた

I made up my mind
決めたよ

This is my life
これが僕の人生だ


[Chorus]
This is my life (This is my life)
これが僕の人生

I've got the world in front of me
目の前には僕が手にした世界がある

I'm not letting go 'til i say
何も言わずにいなくならないよ

This is my life
これが僕の人生

Don't slip away[×2]
いなくならないさ

I made up my mind
決めたんだ

This time I, know, know
今 僕は知る

It all comes down to this
すべてはこれに行きつくんだ

This is our time[×2]
これは僕たちの時間

Don't slip away[×2]
勝手にいなくならないよ


[Outro]
I made up my mind
決めたよ

This is my life
これが僕の人生だ

slip away : こっそりと離れる
The show must go on : 一度始めたら後戻り(止まること)はできない