【和訳】Die Antwoord – Ugly Boy














 Die Antwoord のメンバーである Yolandi と Ninja が互いの愛を確かめ合うこの曲には Aphex Twin の「Ageispolis」がサンプリングされています。


[×2]
[Hook: Yolandi]
Ooh I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough
彼はとても荒々しく 屈強なの

Don't care about anything but me
他のことには気にかけないけど 私のことは見ていてくれる

Yes I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの


[Verse 1: Ninja]
Aye
エイ

You and me make the whole world jealous 
君と僕は 全世界を嫉妬させる

God knows I know my homegirl's precious
主は知っている 僕の仲間が尊いってことを

Life is crazy I know God bless us
人生はクレイジー 主が僕たちを祝福している

Chill the fuck out I got this
どんなことがあっても落ち着いている

You
君が

Got nothing to worry about trust me
僕を信じることに 心配はない

You trust your Ninjie 'cause he don’t play
君は君のNinjieを信じる だって彼は遊ばないから

Everything's going to be okay
みんな大丈夫だって言うだろう

I can make your problems go away
君の問題も取り去ってあげよう

And I ain't scared of shit
僕は怯えない

Whatever the fuck it is I take care of it
何があっても 面倒を見るよ

If you're strapped for cash, heading straight for a crash
君が金に困っているなら  すぐにかけつけるよ

I can make cash rain on your ass
金をばらまいてあげる

Anything you want (You got it)
君が望むもの

Anything you need (You got it)
君が必要としているもの

Anything at all (You got it)
全部手に入れる

Just keep it real with me (You got it)
だから僕を大事にしてよ


[Hook - Yolandi]
Ooh I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough
彼はとても荒々しく 屈強なの

Don't care about anything but me
他のことには気にかけないけど 私のことは見ていてくれる

Yes I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの


Yes I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough
彼はとても荒々しく 屈強なの

Don't care about anything but me
他のことには気にかけないけど 私のことは見ていてくれる

And I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの


[Verse 2: Ninja]
You fuckin' mental, my crazy little girl
君はとんでもないメンタルを持っている 僕の彼女

Maybe the most psycho chick in the world
きっと世界で一番狂っている女の子なんだろうね

We mystical, shit's not just physical
僕たちは物理的にだけじゃなくて 精神的に結ばれているんだ
 
What you and me got's unfuckwithable
僕たちは不和を起こしたりしない

Respect me receive my protection
相手を守る自分を誇りに思っている

I'm always right by your side like a weapon
君のそばにいるときはいつでも正しいよ まるで武器のように

Love me, all ‘round you there will be love
僕を愛して  君の周りを愛で満たす

Fuck with my girl there will be blood
彼女を愛すると 血が流れる

All my bitches love me, aw man it's tough
ビッチが僕を愛してくる タフだ

One crazy girl's more than enough
一人の狂った女の子で十分だ

This ain’t no ordinary love
これは普通の愛じゃない

This thing you an' me got girl (Mm)
君は普通じゃない

I believe it's magic (Magic)[×3]
僕はこれを魔法だって信じている

Magic (Magic)
魔法なんだ


[×2]
[Hook: Yolandi]
Ooh I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough
彼はとても荒々しく 屈強なの

Don't care about anything but me
他のことには気にかけないけど 私のことは見ていてくれる

Yes I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの


[Verse 3: Yolandi]
Ugly on the skin
醜い肌

But you're lovely from within
だけど君はそれも含めて美しい

An angel kiss from me to you
天使のキスが君から 僕へ

Always there for me when I'm feelin' blue
気分が落ち込むと いつもそこにいる

You say you'll stick with me and I know you will
君は僕たちはずっと一緒だって言う

I just get so emotional
感動したよ

When I'm down and feeling weak
僕が落ち込んでいて 弱っているとき

With tears streaming down my cheeks
涙が頬に流れる

You say the sweetest things
君は甘い言葉をささやく

Like material stuff don't mean a thing
どんなものも意味がなくなるように

But you take care of me and keep me safe
だけど君は僕を守ってくれる

You so freaky babe
君は自由奔放だ


[Ninja]
Yo
ヨー

Anything you want (You got it)
君が望むもの

Anything you need (You got it)
君が必要としているもの

Anything at all (You got it)
全部手に入れる

Just keep it real with me (You got it)
だから僕を大事にしてよ


[Hook - Yolandi]
Ooh I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough
彼はとても荒々しく 屈強なの

Don't care about anything but me
他のことには気にかけないけど 私のことは見ていてくれる

Yes I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの


Yes I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough
彼はとても荒々しく 屈強なの

Don't care about anything but me
他のことには気にかけないけど 私のことは見ていてくれる

And I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの


Ooh I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

Me love you long time
私はずっと彼を愛している

Yes I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

He one crazy motherfucker (Why?)
彼はとってもクレイジーなの なぜ?


Ooh I love my ugly boy
私は狂っている私の彼氏が大好き

So rough and tough he fuck you up boy
彼はとても荒々しく 屈強なの

Yes I just love him cause he's so crazy
私は彼を愛している だって彼はとても夢中だから

Just crazy about me
私に夢中なの

Peew!
ピューン

I love him
私は彼を愛している

ugly : 醜い
homegirl : 仲間(女)
precious : 価値のある
Chill the fuck out : 落ち着け
be strapped for cash : 懐が寂しい