【和訳】Matoma - Lonely (feat. MAX)














 The Six , Digital Farm Animalsと共同制作したこの曲は Matoma の最新アルバム「Once In a Million」に収録されています。


[Verse 1]
You got me high on second fumes
2回目の煙で 君は僕をハイにする

Cold city nights and smoking rooms
冷たい街の夜と 煙で満たされた部屋

I know your story off by heart
もう君の中では終わっているんだね

You fabricated every part
君が全部作った

You talk too much then say nothing
君は話しすぎたせいか何も言わなくなった

I'm just the face that buys the drinks
僕は飲み物を買いに行く

Paris, L.A. and all that shit
パリ LA いたるところ 

You got it how you wanted it
君は望んだやり方で手に入れた


[Pre-Chorus]
But mmm, then you say, then you say
だけどそしたら 君はこう言うんだ

That you need me for life
あなたが私を必要なのは生活のためだって

But mmm, I'm okay, I'm okay this time
だけど ああ 今分かったよ


[Chorus]
'Cause where were you when I was lonely?
君は僕が独りぼっちのときにどこにいたんだ?

Now you acting like you know me
君は僕のことを知っているかのようにふるまう

There's 100 ways to tell you no
君にノーって言うにはたくさんのやり方がある

Another 100 more to let you go, go, go
別れる方法はもっとたくさんあるよ

Where were you when I was lonely?
君は僕が独りぼっちのときにどこにいたんだ?

You never saw but when you called me
君は何も言わない 僕に連絡したとき

I ain't gonna listen anymore
僕は何も聞くきはないよ

If you never want me when I'm lonely
もし僕が孤独なときに君が僕を望まなかったら

Where were you when I was
君のところ行くよ

Lonely (x4)
独りぼっちのときは

Where were you when I was
君のところ行くよ

Lonely (x5)
独りぼっちのときは


[Verse 2]
And I wish you weren't so beautiful
君が美しくありませんように

And I wish I was so usable
僕が便利でありますように

I know I gotta blame myself
僕は自分を責めるだろう

'Cause you'd always blame somebody else
君が誰かを責めるから

And you always act misunderstood
君はいつも何も理解していない

Like everyone in Hollywood
みんながハリウッドにいるように

You're just as fake as all your friends
君の友達全員が偽物なんだ

And I'm glad I won't see them again, ha, huh
僕は幸せだ もう彼らと会わないで済む


[Pre-Chorus]
But mmm, then you say, then you say
だけどそしたら 君はこう言うんだ

That you need me for life
あなたが私を必要なのは生活のためだって

But mmm, I'm okay, I'm okay this time
だけど ああ 今分かったよ


[Chorus]
'Cause where were you when I was lonely?
君は僕が独りぼっちのときにどこにいたんだ?

Now you acting like you know me
君は僕のことを知っているかのようにふるまう

There's 100 ways to tell you no
君にノーって言うにはたくさんのやり方がある

Another 100 more to let you go, go, go
別れる方法はもっとたくさんあるよ

Where were you when I was lonely?
君は僕が独りぼっちのときにどこにいたんだ?

You never saw but when you called me
君は何も言わない 僕に連絡したとき

I ain't gonna listen anymore
僕は何も聞くきはないよ

If you never want me when I'm lonely
もし僕が孤独なときに君が僕を望まなかったら

Where were you when I was
君のところ行くよ

Lonely (x4)
独りぼっちのときは

Where were you when I was
君のところ行くよ

Lonely (x5)
独りぼっちのときは


fume : 煙
fabricate : 作り上げる、でっちあげる