【和訳】Shinigami – Nobody










 Shinigami という名前から日本人かと思いましたが外国人らしいです。名前の通りうつ病や死など重いテーマを歌やラップにしています。


[Verse 1]
Take me away from this path that I follow
僕を連れて行って ついていくよ

It's left me hopeless and empty and hollow
それは僕を絶望させて 何もかも奪っていった

Will I stay asleep forever?
僕はずっと眠り続けるのかな?

Nothing's the same as I remember
僕が覚えているものと同じものはない

I still bite my nails like I learned when I was 7
7歳の時に学んだように いまだに爪を噛んでいる

And I still remember that car that you left in
君が置いていった車を覚えている

So I close my eyes and hope that tomorrow
だから僕は目を閉じて 明日へ希望を持つ

Brings brighter lights and respite from my sorrow
明るい光をもたらしして 僕を悲しみから遠ざけてくれる


[×2]
[Chorus]
The sky is dull, I fade away
空はどんよりとしていて  僕は消えていく

Why do I feel so far from myself
どうして自分が自分じゃないように感じてしまうんだろう

And the way that I used to be
以前はそうだった

Forever all alone
ずっと一人

No one seems to see the colors in the rain
誰も雨の中にある色を見ていないようだ

I guess nobodies feel this way
だれもこう思わないんだろうな


[Verse 2]
My eyes are still sleepy just like when you kissed me
僕の目は未だに君にキスされたときのように眠たげで

Just let me be alone, I don't care if you miss me
僕を一人にさせてくれ 君が寂しがっても気にしない

Numb and cold and scared to be away
冷たくかじかんで 怖がって離れている
 
From those I love, I'm heartless anyway
僕が愛しているものから 僕はとにかく薄情だ
 
I'm scared of the day I wake up and I'm 18
僕は18になって 目を覚ます日が怖い

The walls in my room are collapsing, please save me
部屋の中にある壁は崩れている 誰か助けてくれ

Dream a dream and hope for that one day
夢見ているんだ

You come to life and feel like you're something
君が戻ってくるのを


[Chorus]
The sky is dull, I fade away
空はどんよりとしていて  僕は消えていく

Why do I feel so far from myself
どうして自分が自分じゃないように感じてしまうんだろう

And the way that I used to be
以前はそうだった

Forever all alone
ずっと一人

No one seems to see the colors in the rain
誰も雨の中にある色を見ていないようだ

I guess nobodies feel this way
だれもこう思わないんだろうな


[Outro]
Nobody (The sky is dull, I fade away, why do I feel so)
空はどんよりとしていて  僕は消えていく どうしてこんな風に感じるんだろう

Nobody (Far from myself, And the way that I used to)
自分が自分じゃないように感じてしまうんだろう 以前はそうだった

Nobody (Be, forever all alone, no one seems to)
ずっと一人 誰も見ていないようだ

Nobody (See the colors in the rain, I guess nobodies feel this way)
雨の中にある色を見る  きっとだれもこう思わないんだろうな

Nobody[×3]
誰も


respite : 休み
sorrow : 悲しみ
dull : どんよりとしている