【和訳】Sleeping With Sirens - Empire To Ashes











 Kellin は自分自身と他の人々を捕らえられ、檻に入れられた動物と比較しており、社会が私たちに与えている鎖を壊し、世界を変えることを試みています。


The lion and the wolf
ライオンと狼

Old gods and the new
古い神と新しい神

Battle of the bastards
落とし子の戦い

Trying to break through
突破しようとする

A back and forth pendulum
前後に振り子が揺れる

We can't seem to stop
止めることはできない

Ticking like a metronome
メトロノームのようにリズムを刻む

Can't kill the clock
時間稼ぎはできない

Somedays I feel like we're just symptoms of our system
いつか僕たちのシステムにそんな兆候が出るのがわかる

Black hole no hope
希望のないブラックホール

Psycho syndrome
サイコシンドローム


Hey!
ヘイ!

Feels like we're caged animals
まるで檻に入れられた動物の気分

Looking for the antidote
対抗策を探している

To break the chains they put us in
僕たちをつないでいる鎖を壊すための

Yeah you can call it cynical
イエー 君は皮肉的だって言うだろう

Maybe I'm just miserable
きっと僕はみじめだ

But there's no way I'm giving in
だけど妥協はできない

To their lies I'm gonna fight
彼らのつく嘘に 僕は戦うつもりだ

And put it all on the line tonight
今夜すべてを賭ける

So light the gas with some matches
だからマッチでガス灯を点ける

Let's burn the old empire into ashes
古い帝国を灰燼に帰そう


Woah, woah
ウォー ウォー

Let's burn it all into ashes
すべてを灰燼に帰そう


The young man dreams while he sleeps in his bed
若い男はベッドで眠りながら夢を見る

Death keeps an eye while he's waiting for the dead
彼が死を待っている間 死は彼に目を光らせている

If life is a needle then my soul is the thread
もし人生が針ならば 僕の魂は糸のようなものだ

My mouth is the poison, my tongue is the lead
僕の口は毒 僕の舌は導線

Somedays I feel like I'm just stuck in my own skin
いつか自分の肌の色に固執してしまう

Try to break free but I can't escape me
自由になろうとしても 自分からは逃げられない


Hey!
ヘイ!

Feels like we're caged animals
まるで檻に入れられた動物の気分

Looking for the antidote
対抗策を探している

To break the chains they put us in
僕たちをつないでいる鎖を壊すための

Yeah you can call it cynical
イエー 君は皮肉的だって言うだろう

Maybe I'm just miserable
きっと僕はみじめだ

But there's no way I'm giving in
だけど妥協はできない

To their lies I'm gonna fight
彼らのつく嘘に 僕は戦うつもりだ

And put it all on the line tonight
今夜すべてを賭ける

So light the gas with some matches
だからマッチでガス灯を点ける

Let's burn the old empire into ashes
古い帝国を灰燼に帰そう


Woah, woah
ウォー ウォー

Let's burn it all into ashes
すべてを灰燼に帰そう


Let's turn it all into ashes
すべてを灰燼に帰そう

Sometimes I feel like we're just symptoms of our system
いつか僕たちのシステムにそんな兆候が出るのがわかる

Black hole no hope
希望のないブラックホール

Psycho syndrome[×2]
サイコシンドローム


[×2]
Hey!
ヘイ!

Feels like we're caged animals
まるで檻に入れられた動物の気分

Looking for the antidote
対抗策を探している

To break the chains they put us in
僕たちをつないでいる鎖を壊すための

Yeah you can call it cynical
イエー 君は皮肉的だって言うだろう

Maybe I'm just miserable
きっと僕はみじめだ

But there's no way I'm giving in
だけど妥協はできない



Woah, woah
ウォー ウォー

There's no way I'm giving in
妥協はできない

Woah, woah
ウォー ウォー

Let's burn it all into ashes
すべてを灰燼に帰そう


bastard : 私生児、粗悪品
back and forth : 前後
kill the clock : 時間稼ぎ
symptom : 兆候
Psycho syndrome : 記憶及び知能の低下を伴う有機性脳障害全般を指す(例 : アルツハイマー病、老年性認知症)
antidote : 解毒剤、対抗策
miserable : みじめ
put it all on the line : すべてをかける
thread : 糸