【和訳】Sleeping with Sirens - One Man Army













      ボーカルのケリンはアルバム「Gossip」の中でもこの曲が特にお気に入りだそうです。障害を克服し、自分自身を信じること、それは誰しもがやらなければいけないことであり、この曲はそれを鮮明に描いています。


[Verse 1]
All I ever heard were promises and tired excuses
僕が聞いたのは約束と聞き飽きた言い訳だけ

I'm making up my mind right now, right now
僕は今まさに決めたんだ

No more looking back, now I'm looking toward the future
過去は振り返らない  未来を見ている

Waited for my time, it's right now, right now
待っていた 今がその時なんだ


[Pre-Chorus]
Never fear, never fall
恐れるな 決して落ちることはないから

Never giving up til' you give me what I came for
君がくれるまであきらめない

Now I think I'm losing patience
もう我慢できないよ

Battle stations
戦闘基地だ


[Chorus]
All eyes on me, castles falling
みんなが僕を見ている 城が崩れていく

Glory, glory
栄光あれ

I'll rise like a one man army
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる

I don't wanna die without living
ちゃんと生きるまで死ぬつもりはない

I can't fight without winning
勝つまで戦い続ける

All eyes on me
みんなが僕を見ている

I'll rise like a one man army
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる


[Verse 2]
Even when we're lost, it doesn't have to mean we're losing
たとえ僕たちが迷子になっても それは僕たちの負けってことじゃないんだ

I will overcome if I fight now, right now
もし今戦えば 打ち勝てるだろう


[Pre-Chorus]
Never fear, never fall
恐れるな 決して落ちることはないから

Never giving up til' you give me what I came for
君がくれるまであきらめない

I'm through with all the time I've wasted
たくさんの時間を無駄にしてきた

Battle stations
戦闘基地だ


[Chorus]
All eyes on me, castles falling
みんなが僕を見ている 城が崩れていく

Glory, glory
栄光あれ

I'll rise like a one man army
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる

I don't wanna die without living
ちゃんと生きるまで死ぬつもりはない

I can't fight without winning
勝つまで戦い続ける

All eyes on me
みんなが僕を見ている

I'll rise like a one man army
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる


[Bridge]
You miss all the chances you don't take (Oo)
君は今までモノにできなかったチャンスを悔やんでいる

You can't be afraid to make mistakes
間違いを恐れなくていいんだよ


All eyes on me, castles falling
みんなが僕を見ている 城が崩れる

Glory, glory (Oh!)
栄光あれ


[Chorus]
All eyes on me, castles falling
みんなが僕を見ている 城が崩れていく

Glory, glory
栄光あれ

I'll rise like a one man army
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる

I don't wanna die without living
ちゃんと生きるまで死ぬつもりはない

I can't fight without winning
勝つまで戦い続ける

All eyes on me
みんなが僕を見ている

I'll rise like a one man army
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる

Oh oh, oh oh I'll rise like a one man army[×2]
一匹狼の戦士のように僕は立ち上がる


battle station : 戦闘基地
overcome : 打ち勝つ