【和訳】The Weeknd - Call Out My Name










 The Weeknd は Selena との関係に多くの努力を払わなかったことを理解しているが、依然として彼女が自分を必要としていることを深く願っています。


[Verse 1]
We found each other
お互いを見つけあった

I helped you out of a broken place
不安定な場所から君を助けた

You gave me comfort
君は僕を慰めてくれた

But falling for you was my mistake
だけど君と恋に落ちたのは間違いだったんだ


[Pre-Chorus]
I put you on top, I put you on top
君が最優先だった

I claimed you so proud and openly
君との関係に誇りに思っていたし それを大っぴらにしていた

And when times were rough, when times were rough
困難なときでも

I made sure I held you close to me
君の支えになっていたと思っていたよ


[Chorus]
So call out my name (call out my name)
だから僕の名前を呼ぶ

Call out my name when I kiss you so gently
僕が優しくキスをするとき 君は僕の名前を呼ぶ

I want you to stay (want you to stay)
君と一緒にいたい

I want you to stay even though you don't want me
たとえ君は僕を望んでいなくても 君といたい

Girl, why can't you wait? (Why can't you wait, baby?)
なんで君は待ってくれないの?

Girl, why can't you wait 'til I fall out of love?
僕が君を嫌いになるまで 待ってくれないの?

Won't you call out my name? (Call out my name)
もう僕の名前を呼んでくれないの?

Girl, call out my name, and I'll be on my way and
僕の名前を呼んでよ そしたらすぐに向かうからさ

I'll be on my—
すぐに行くよ


[Verse 2]
I said I didn't feel nothing, baby, but I lied
何も感じていないって言ったけど あれは嘘なんだ

I almost cut a piece of myself for your life
君のためなら体を切り刻むこともいとわないよ

Guess I was just another pit stop
僕たちは違うピットにいたんだ

'Til you made up your mind
君が決心するまで

You just wasted my time
無駄な時間だったね


[Pre-Chorus]
You're on top, I put you on top
君が最優先だった

I claimed you so proud and openly, babe
君との関係に誇りに思っていたし それを大っぴらにしていた

And when times were rough, when times were rough
困難なときは

I made sure I held you close to—
君の支えになっていたと思っていたよ


[Chorus]
So call out my name (call out my name, baby)
だから僕の名前を呼ぶ

So call out my name when I kiss you so gently
僕が優しくキスをするとき 君は僕の名前を呼ぶ

I want you to stay (I want you to stay)
君と一緒にいたい

I want you to stay even though you don't want me
たとえ君は僕を望んでいなくても 君といたい

Girl, why can't you wait? (Girl, why can't you wait 'til I?)
なんで君は待ってくれないの?

Girl, why can't you wait 'til I fall out of loving?
僕が君を嫌いになるまで 待ってくれないの?

Babe, call out my name (say call out my name, baby)
僕の名前を呼んで

Just call out my name, and I'll be on my way
ただ呼んでくれれば そしたらすぐに向かうからさ

Girl, I'll be on my—
すぐに行くよ


[Outro]
On my way, all the way[×2]
まだ途中

On my way, on my way, on my way[×2]
まだ途中さ

(On my)
まだ


gently : 優しく
fall out of love : 恋が冷める
pit stop : 休憩所、カーレース中に給油や修理のためピットに停車すること