【和訳】Shawn Mendes - Youth ft. Khalid










 Shawn Mendes は19歳で Khalid も20歳と、どちらもこの曲のリリース時の年齢はとても若いです。彼らは世界中で悲惨な出来事が起きても、それに屈しないことを誓います。


[Verse 1: Shawn Mendes & Khalid]
Here I am, stuck on this couch scrolling through my notes
僕はカウチの上で 自分のノートをめくるのに夢中になっている

Heart was broken, still not growing, nah
心は壊れていて 何も成長していない

Waking up to headlines, filled with devastation again
ニュースの見出しで目が覚める  またひどいことが起きた

My heart is broken, but I keep going
僕の心は痛んでいる  でも僕は進み続ける


[Pre-Chorus: Shawn Mendes with Khalid]
Pain, but I won't let it turn into hate
痛みはあるけど それが憎しみに変わることはない

No, I won't let it change me
それで僕が変わることはない

Never losing sight of the one I keep inside
僕が内に秘めているものは見失わない

Now, I know it, yeah, I know it
分かっているさ


[Chorus: Shawn Mendes & Khalid]
You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしない

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away[×2]
僕たちの情熱は奪えやしないよ

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしない


[Post-Chorus: Shawn Mendes & Khalid]
You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしない


[Verse 2: Shawn Mendes & Khalid]
It's hard to sleep at night, knowing what's outside
夜も中々眠れないんだ 外で何が起きているか知っているから

Feeling hopeless, I need focus
どうしようもないんじゃないかな いや集中しないとな

You hit me with words I never heard come out your mouth
君が僕を傷つけるために言った言葉が 僕に届くことはないよ

To be honest, I don't want it, no
正直に言うと 望んでいない


[Pre-Chorus: Shawn Mendes, & Khalid]
Pain, but I won't let it turn into hate
痛みはあるけど それが憎しみに変わることはない

No, I won't let it change me
それで僕が変わることはない


[Chorus: Shawn Mendes & Khalid]
You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしない

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away[×2]
僕たちの情熱は奪えやしないよ

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしない


[Post-Chorus: Shawn Mendes & Khalid]
You can't take my youth away (can't take my youth)
僕たちの情熱は奪えやしない

You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしないよ

Oh, yeah
オーイエー


[×2]
[Bridge: Khalid & Shawn Mendes]
Pain, but I won't let it turn into hate
痛みはあるけど それが憎しみに変わることはない

No, I won't let it change me
それで僕が変わることはない


[Chorus: Shawn Mendes & Khalid]
You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしない

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away (youth away)
僕たちの情熱は奪えやしない

You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしないよ

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away (oh yeah)
僕たちの情熱は奪えやしない

You can't take my youth away
僕たちの情熱は奪えやしないよ

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away[×2]
僕たちの情熱は奪えやしない

This soul of mine will never break
僕の魂は壊れることはない

As long as I wake up today
僕が今日目覚めれば

You can't take my youth away[×2]
僕たちの情熱は奪えやしない


devastation : 惨状
youth : 若さ、情熱