【和訳】Sia – Broken Biscuit













 この曲は2004年に発売された Sia の3枚目のスタジオアルバムです。今でこそ大人気シンガーの彼女ですが、このアルバムが売れるまでとても苦しい生活を強いられてきました。


[Verse 1]
I'm a Broken Biscuit
私は割れたビスケット

From the cookie jar
クッキーを入れる瓶から

I'm a total misfit
私は他とは違うの

In the puzzle that's so far
これまでのパズルでは

Careful not to crush me
私が壊れないように慎重に

In those hungry hands
飢えた手の中で

Careful not to rush me
私を急がせないよう慎重に

Into this fine romance
素晴らしいロマンスの中へ


[Chorus]
I stand under the weight of your words
あなたの言葉の重みの下に立つ

Hoping you won't find me
私を見つけないでほしい

I'm terrified of everything I've heard
聞いたこと全てを恐れているの

Don't swallow
飲む込まないで


[Verse 2]
I'm a damaged dollar
私は傷ついた硬貨

That no one wants to change
だれも変化を求めない

I'm a bunch of flowers
私は花束

That need to be arranged
アレンジを必要としている

Careful what you wish for
あなたの望みに気を配っている

Careful what you say
あなたの言うことを聞いている

I've lowered all my armor
私は鎧を脱いだ

Risking the pain again
あえて痛みを受けるの


[×2]
[Chorus]
I stand under the weight of your words
あなたの言葉の重みの下に立つ

Hoping you won't find me
私を見つけないでほしい

I'm terrified of everything I've heard
聞いたこと全てを恐れているの

Don't swallow
飲む込まないで

I'm standing on the edge of your words
あなたの言葉の端に立っている

That is where you'll find me
そこで私はあなたに見つかる

I'm paralyzed by all the things that hurt
私は傷つけられたもののせいで麻痺している

But I'm coming
だけど私は来るよ



misfit : 上手く順応できない人