【和訳】Will Sparks Ft. Alex Jones - My Time













 この曲は元々 Dr Flea 名義で Alex Jones がリリースした「My Time」を Will Sparks がメロディックバウンス風にリミックスしたものとなっています。


[Verse 1]
Uh, yo
アー ヨー

I can’t escape
逃げられない

Soul is crying
魂が叫んでいる

Heart full of pain
心が痛む

Cold as ice
氷のように冷たい

Rolled the dice
さいころを転がす

The cards you may play have an impact
お前が選んだ選択が影響を与える

Looking back to the start of your darkest days
暗闇から始めた日々を思い出せ

Look in the mirror and see half my face
鏡をみろ 俺の顔が半分映っている

Can’t go back no start in the game
スタートには戻れない

So give me a match and I'm sparking a flame
俺を戦わせてくれ やる気に満ち溢れているんだ


[Verse 2]
I’m back with a vengeance
俺は復讐をしに戻ってきた

Satellite righteous running right by us
衛星は俺たちのすぐそばをまわっている

Giving dope lines that’s crack in a sentence
ドープなラインをくれ 麻薬のような言いまわし

Rap in venue packed to the entrance
ラップする場所で 入口に詰め込まれている

And I feel defenceless
俺は無防備

Feel nothing but a gap in my senses
何も感じない だけど俺のセンスはずれてる

I feel trap and congested
罠や混雑しているように感じる

So I spit bars that’s how I’m venting
だから俺は口から放つのさ

Me, I’m trapped in my sentence
俺は自分の文章に捕らわれている

Like I was doing 20 to life
20までそうだったように

And it weighs heavy on
とても重い

My Shoulders cold as weather of the night
夜になるとよそよそしくなる

And some say cause I rap pitch black
俺のラップが原因だって言われている

Not one day and i ain't neva gonna shine
俺が輝いている日はなかった

And I feel detached from the rest of my life
残りの人生から切り離されているように感じる

And I can’t kick back I ain't neva gonna lie down
休むめない 嘘はつかないさ

Cuz I was taught from a young age time ain’t bought
だって俺は若いころから時間は何も解決してはくれないと教えられてきたから

And life is short
人生は短い

And things are given to those who face it
物事は直面した人間にのみ何かを与える

Not to those who wait but to those who take it
待っているだけじゃなくて 自分から行くんだ

From nuttin to somethin you gotta find your dreams and go chase them
何もないところから自分で夢を見つけてそれを追いかけるんだ

Whatever the weather I gotta right to make it
どんな天気でも俺はやらなくちゃいけない


[Verse 3]
I Gotta write to make it
俺は歌詞を書かないといけないんだ

Got life and got a mind to break it
人生を歩んできて 打ちひしがれた

Got given a God given talent and I ain’t got time to waste it
神から授かった才能がある 時間を無駄にはしない

Being wasted so I say this with my heart on my sleeve
無駄になってしまうので 俺は思いの丈を打ち明ける

This year I’m taking charge of the scene
今年は俺はシーンを変えるんだ

And ain’t no nobody gonna drop
誰にもやらせない

A couple of thugs can’t master the art of a beast
ヤバい二人組は 芸術の獣を支配することはできないぜ


[Verse 4]
Let's get one thing straight I ain’t gonna dumb shit down
一つはっきりさせておこう 俺はびびらせるつもりはない

Even keeping it underground
例え地下にいても

Tell the haters I run this town
ヘイター達に告ぐ 俺はこの街を駆け抜ける


[Verse 5]
Tell the haters i run this town
ヘイター達に告ぐ 俺はこの街を駆け抜ける

You can try to replicate
お前は真似しようとする

But we see through the seethroughs f the fakes
だけど俺たちはそれが偽物だってわかっている

I'm an up and comer so forget the age,
俺は期待の新人 自分の年齢は忘れた

Cuz when they hear me spit they're all left amazed
奴らが俺のラップを聞くと 驚くから

If you standing up get swept away
もしお前が流されて立ち上がっているなら

Man I ain't got a second to wait
俺は待たないぜ

So f the pain f the fame
痛みや名声のために

I do it for the feeling I get when I rip the stage
俺はやるんだ ステージを引き裂く

Walk out to envelope get my pay and walk out of the club extra place
歩きながらクラブの外に出て 封筒を開ける
 
See I’m trying to escape from the stress I face
俺は直面しているストレスから逃げようとする

Like everyday I do it with a pen and a page
毎日俺がペンと紙で己と向き合っているように

It's depression or pain, I think I need to clean up the mess that I made
それはうつ病かもしくは痛み  俺は頭を整理する必要があると思うんだ

I'm sippin on a lean cup with regrets I face on a regular basis
習慣的に湧き上がる後悔ともにパープルドリンクをちびちび飲む

Take a walk in my feet
自分の足で歩く

You couldn’t take one step to the pavement
お前は舗道を歩くことはできなかった

A.U.S yeah I rep for my nation
A.U.S イエー 俺はオーストラリアを代表している

Rep for anyone who feel my pain
俺の痛みを分かってくれる奴らにも

Rep for the heads that relatin'
俺と似たような考えを持っている奴らにも


[Verse 6]
I feel though I’m destined to make it
これは運命だって思うんだ

But I know I ain't quite reach my destination
だけど自分の目的地に届かないんだ

Not yet I’m waiting
未だに待っている

But when I blow you better get ready for detonation
だけど爆発の準備をするとき

See I’m on the rise like elevation
俺が上昇するのさ

Yea I rap with a purpose
イエ 俺は目的をもってラップしている

You barely scratching the surface
お前が表面を掠ることさえできないだろう

Me I dig deep like excavation
俺は深くまで掘り進める

But I feel like a mental patient
だけど俺は精神に異常をきたしているのかもしれない

Pacing, I’ve lost control
ペースを合わせる おかしくなる

Aww man I can’t believe it
信じられないよ


Lost control
我を忘れる

Tell the haters I run this town
ヘイター達に告ぐ 俺はこの街を駆け抜ける

righteous : 正しい、当然のように
venue : 開催地
spit bars : ビートにうまいこと韻を踏んだ歌詞を乗せること
vent : 発散する
pitch black : 漆黒の
detach : 孤立
kick back : 休む
whatever the weather : 天候に関わらず
get one thing straight : 一つはっきりさせる
replicate : 模倣する
up and comer : 期待の新人
regular basis : 定期的に、習慣的に
excavation : 穴掘り
mental patient : 精神病患者