【和訳】Bebe Rexha – I'm a Mess











 この曲には有名プロデューサーである Justin Tranter が参加しています。彼は Justin Bieber や Selena Gomez、Linkin Park といったアーティストの曲を手掛けています。


[Verse 1]
Everything's been so messed up here lately
最近何もかもが滅茶苦茶なの

Pretty sure he don't wanna be my baby
彼は私のことなんか欲しくないのよ

He don't love me[×4]
彼は私のことを愛していない

But that's OK
だけどそれでいい

Cause I love me, yeah, I love me
私が私のことを愛しているから

Yeah, I love me, yeah, I love myself anyway
どうせ私が私のことを愛しているから


[Pre-Chorus]
Everything's gonna be alright
何もかもうまくいく

Everything's gonna be OK
何もかも大丈夫

It's gonna be a good, good life
良い人生になるよ

That's what my therapist say
それが私のセラピストが言っていること

Everything's gonna be alright
何もかもうまくいく

Everything's gonna be just fine
何もかも大丈夫

It's gonna be a good, good life
良い人生になるよ


[Chorus]
I'm a mess, I'm a loser
私は混乱している 敗者なの

I'm a hater, I'm a user
ヘイターでありユーザーなの

I'm a mess for your love, it ain't new
あなたの愛に戸惑っている それは今に始まったことじゃない

I'm obsessed, I'm embarrassed
夢中になっている 恥ずかしいよ

I don't trust no one around us
信頼できる人は周りにいないの

I'm a mess for your love, it ain't new
あなたの愛に戸惑っている それは今に始まったことじゃない


[Verse 2]
Nobody shows up unless I'm paying
私が金を払わない限り 誰も出演しない

Have a drink on me cheers to the failing
私を慰めるために飲みに行く

He don't love me[×4]
彼は私のことを愛していない

But that's okay
だけどそれでいい

Cause I love me, yeah, I love me
私が私のことを愛しているから

Yeah, I love me, yeah, I love myself anyway
どうせ私が私のことを愛しているから


[Pre-Chorus]
Everything's gonna be alright
何もかもうまくいく

Everything's gonna be OK
何もかも大丈夫

It's gonna be a good, good life
良い人生になるよ

That's what my therapist say
それが私のセラピストが言っていること

Everything's gonna be alright
何もかもうまくいく

Everything's gonna be just fine
何もかも大丈夫

It's gonna be a good, good life
良い人生になるよ


[Chorus]
I'm a mess, I'm a loser
私は混乱している 敗者なの

I'm a hater, I'm a user
ヘイターでありユーザーなの

I'm a mess for your love, it ain't new
あなたの愛に戸惑っている それは今に始まったことじゃない

I'm obsessed, I'm embarrassed
夢中になっている 恥ずかしいよ

I don't trust no one around us
信頼できる人は周りにいないの

I'm a mess for your love, it ain't new
あなたの愛に戸惑っている それは今に始まったことじゃない


[Pre-Chorus]
Everything's gonna be alright, alright
何もかもうまくいく

Everything's gonna be just fine, just fine
何もかも大丈夫

It's gonna be a good, good life
良い人生になるよ


[Chorus]
I'm a mess, I'm a loser
私は混乱している 敗者なの

I'm a hater, I'm a user
ヘイターでありユーザーなの

I'm a mess for your love, it ain't new
あなたの愛に戸惑っている それは今に始まったことじゃない

I'm obsessed, I'm embarrassed
夢中になっている 恥ずかしいよ

I don't trust no one around us
信頼できる人は周りにいないの

I'm a mess for your love, it ain't new
あなたの愛に戸惑っている それは今に始まったことじゃない


pretty sure : 間違いない
obsess : 悩ます
embarrass : 恥ずかしがらせる