【和訳】Dangerkids - We're All In Danger












 Dangerkids はオハイオ、デイトン出身のピコリーモバンドです。2013年にリリースされたアルバム「Collapse」に収録されています。


We're all in danger
俺たちは全員危険だぜ


I got nothing to prove to you,
俺は何も証明できないけど

I make it happen for me
実現させることはできる

I can see it on your face
お前の顔を見ればわかる

I'm where you wanted to be
俺はお前の望む場所にいる

So won't you tell me
だから教えてくれないか

what it's like being second best
2番目にいいものを

You can't take what's mine
お前は俺のものを奪えないけど

But you can have what's left
俺が置いていったものなら取ってもいいぞ

And I sold my soul to the biggest spender
俺は自分の魂を売って 最高の浪費家になるんだ

Cause everybody's got their own fucking agenda
誰もが自分の予定を持っているから

So show me now what they first saw in ya
だから見せてほしい 奴らが最初に見たものを

And tear this place apart
そしてこの場所を引き裂く


There's something in me
俺の中にある何か

And it won't leave me alone
それが俺を放っておくことはない

I'll stop at nothing
何もないところでは止まらない

I've told my lies
俺は嘘ついてきたし

I've paid my price
代償も払ってきた

I've broken bones
骨も折ってきた

You'll never see what I see
俺が見たものを お前は見ることはないだろう

And if you want it
もしお前が望むなら

Just try to fucking take it from me
俺から奪おうとしてみろ


Let's be nothing
何にもなるなよ

How can I feel the same
どうして同じように感じてしまうんだ

I heard nothing lasts forever
俺は何も永遠に続くことはないって聞いた

With these lights in my eyes
俺の目に映っている光

If we stand for nothing
もし俺たちが理由もなく立ち上がるなら

There will be no one to blame but the world
誰も非難する奴はいないだろう だけど世界は

We'll get lost in the noise together
俺たちはノイズに身を任せるだけだ

We're all in danger
俺たちは全員危険だぜ


[×4]
This line we walk on
俺たちが歩いてきたこのラインは

Is paper thin so I walk like I'm never gonna fall again
紙のように薄いから 再び落ちないように歩く


Let's be nothing
何にもなるなよ

How can I feel the same
どうして同じように感じてしまうんだ

I heard nothing lasts forever
俺は何も永遠に続くことはないって聞いた

With these lights in my eyes
俺の目に映っている光

If we stand for nothing
もし俺たちが理由もなく立ち上がるなら

There will be no one to blame but the world
誰も非難する奴はいないだろう だけど世界は

We'll get lost in the noise together
俺たちはノイズに身を任せるだけだ

We're all in danger
俺たちは全員危険だぜ


[×2]
I'm just gonna let my gold define me
ゴールドの定義を俺にするのさ

And glow from the back of my eyes and blind me
目の底から輝いて 俺を盲目にする

And grow from a seed deep down inside me
種から育つ 俺の中の深くで

Until it's all that I am let it all define me
それは俺が自分自身を定義するまでずっと


You don't know what it takes
お前は何が必要か知らない

What it takes to believe
信じるために必要なものを

You can say what you want
お前は望みを言うことはできる

You don't fucking scare me
お前なんか怖くはない

And you can say what you want
お前は望みを言うことはできる

You don't fucking scare me
お前なんか怖くはない

And you can say what you want
お前は望みを言うことはできる


Let's be nothing
何にもなるなよ

How can I feel the same
どうして同じように感じてしまうんだ

I heard nothing lasts forever
俺は何も永遠に続くことはないって聞いた

With these lights in my eyes
俺の目に映っている光

If we stand for nothing
もし俺たちが理由もなく立ち上がるなら

There will be no one to blame but the world
誰も非難する奴はいないだろう だけど世界は

We'll get lost in the noise together
俺たちはノイズに身を任せるだけだ

We're all in danger
俺たちは全員危険だぜ


So won't you tell me
だから教えてくれないか

what it's like being second best
2番目にいいものを

You can't take what's mine
お前は俺のものを奪えないけど

But you can have what's left
俺が置いていったものなら取ってもいいぞ

spender : 浪費家
agenda : 議事予定
paper thin : 紙のように薄い