【和訳】Imagine Dragons – Who We Are














 この曲は2013年の映画「ハンガーゲーム2」のサウンドトラックに収録されています。歌詞は、映画の内容に沿って作られています。


[Verse 1]
Up in the morning
朝になって

Up in the evening
夕方になる

Picking up clocks
時計を拾う

When the birds come back to eat, oh to eat
鳥たちが食事をしに戻ってくるときに

Up in the mountain
山の中

Down in the king's lair
王の隠れ家に侵入する

Pushing these blocks
これらのブロックを押す

In the heat of the afternoon, oh afternoon
午後の暑さの中で


[Pre-Chorus]
We were never welcome here
俺たちはここで歓迎されることはなかった

We were never welcome here at all
俺たちは全くここで歓迎されることはなかった


[Chorus]
It’s who we are
それが俺たち

Doesn’t matter if we’ve gone too far
どこまで遠くに行っても関係ない

Doesn’t matter if it’s all okay
何もかも大丈夫だったとしても関係ない

Doesn’t matter if it’s not our day
今日が俺たちの日だったとしても関係ない

So won’t you save us
俺たちを救ってくれるのか

What we are
俺たちのもの

Don’t look clear
はっきりと見えない

Cause it’s all up hill from here
ここよりも高い場所にあるから


[Verse 2]
Up in the attic
屋根裏部屋に行く

Down in the cellar
地下室に降りる

Lost in the static
反対されると思っていた

Coming back for more
また戻ってくる

Oh for more
また

Out with the reason
そんなものは理由にならない

In with the season
その季節では

Taking down names
名前を記録する

In my book of jealousy
嫉妬の名簿に

Jealousy
嫉妬の


[Pre-Chorus]
We were never welcome here
俺たちはここで歓迎されることはなかった

We were never welcome here at all
俺たちは全くここで歓迎されることはなかった


[Chorus]
It’s who we are
それが俺たち

Doesn’t matter if we’ve gone too far
どこまで遠くに行っても関係ない

Doesn’t matter if it’s all okay
何もかも大丈夫だったとしても関係ない

Doesn’t matter if it’s not our day
今日が俺たちの日だったとしても関係ない

So won’t you save us
俺たちを救ってくれるのか

What we are
俺たちのもの

Don’t look clear
はっきりと見えない

Cause it’s all up hill from here
ここよりも高い場所にあるから


Because
なぜなら


[Chorus]
It’s who we are
それが俺たち

Doesn’t matter if we’ve gone too far
どこまで遠くに行っても関係ない

Doesn’t matter if it’s all okay
何もかも大丈夫だったとしても関係ない

Doesn’t matter if it’s not our day
今日が俺たちの日だったとしても関係ない

So won’t you save us
俺たちを救ってくれるのか

What we are
俺たちのもの

Don’t look clear
はっきりと見えない

Cause it’s all up hill from here
ここよりも高い場所にあるから


[Bridge]
They say we’re crazy[×8]
彼らは俺たちが狂っていると言う


[×2]
[Chorus]

It’s who we are
それが俺たち

Doesn’t matter if we’ve gone too far
どこまで遠くに行っても関係ない

Doesn’t matter if it’s all okay
何もかも大丈夫だったとしても関係ない

Doesn’t matter if it’s not our day
今日が俺たちの日だったとしても関係ない

So won’t you save us
俺たちを救ってくれるのか

What we are
俺たちのもの

Don’t look clear
はっきりと見えない

Cause it’s all up hill from here
ここよりも高い場所にあるから


They say we're crazy[×2]
彼らは俺たちが狂っていると言う


lair : 隠れ家、巣穴
attic : 屋根裏部屋
cellar : 地下室