【和訳】Jack Garratt – Falling












 歌詞を見ればボクシングの曲のように思えますが、これは Jack Garratt 対人関係を比喩しているのだと考えられます。彼が恋に落ちても他人が同じ気持ちになるとは限りません。


[Verse 1]
Lower my defences
自分の守りを緩める

And I'll take all the punches
パンチを全部受ける

Darling, for you, you
ダーリン 君のためさ

Vinegar my wounds now
傷にビネガーをかける

Clean the blood off my brow
眉間から流れている血をきれいにする

Darling, for you, you
ダーリン 君のためさ


[Pre-Chorus]
And I'll duck and I'll weave
僕は上下左右に動く

But it's all in vain
だけどそれは全部無駄だ

Cause when the count's ten
だって10まで数えたら

We'll start this again[×2]
また僕たちはやり直すから


[Chorus]
And I will fall down, baby
僕は倒れる

I will fall for you
君のために倒れる

And feel my lips swell, baby
唇が腫れているのがわかる

Know that I fell for you
君に恋したんだ


[Verse 2]
Cut, bruised and humbled
ボロボロになっておとなしくなっている

Punch drunk, I stumble
グロッキーになって よろめく

Over to you, you
君の話す番だ

In silence I'm falling (In silence I'm falling)
静寂に落ちていく

The crowds are all calling
群集が呼んでいる

Out for you, you
君を求めている


[Pre-Chorus]
And I'll duck and I'll weave
僕は上下左右に動く

But it's all in vain
だけどそれは全部無駄だ

Cause when the count's ten
だって10まで数えたら

We'll start this again[×2]
また僕たちはやり直すから


[Chorus]
And I will fall down, baby
僕は倒れる

I will fall for you
君のために倒れる

And feel my lips swell, baby
唇が腫れているのがわかる

Know that I fell for you
君に恋したんだ

They saw my gloves and shoes
みんな僕のグローブと靴を見ていた

And I will dance for you
君のために踊るよ


[Bridge]
And I'll succumb to mercy
慈悲に屈してしまうよ

But you'll only use my weaknesses against me
だけど君は僕の弱点を狙ってくる

You'll be watching, watching over
君は見守っている

And I will hug the ground
僕は地面を這う

While the light's fading out
光が消えていく

You'll be watching, watching over[×3]
君は見守っている


[Pre-Chorus]
And I'll duck and I'll weave
僕は上下左右に動く

But it's all in vain
だけどそれは全部無駄だ

Cause when the count's ten
だって10まで数えたら

We'll start this again[×2]
また僕たちはやり直すから


[Chorus]
And I will fall down, baby
僕は倒れる

I will fall for you
君のために倒れる

And feel my lips swell, baby
唇が腫れているのがわかる

Know that I fell for you
君に恋したんだ

They saw my gloves and shoes
みんな僕のグローブと靴を見ていた

And I will dance for you
君のために踊るよ


vinegar : 食酢、活力
brow : 眉
duck and weave : 左右に素早く動く
swell : はれる
punch drunk : ふらふらになった、グロッキー
stumble : よろめく
succumb : 倒れる
hug the ground : 地面を這う