【和訳】Kenny Chesney – Get Along











 「Virginia is for lovers」は1969年にヴァージニア州で採用された州のスローガンです。当時はヒッピー文化が盛んだったこともあり、このスローガンは若者には魅力的にみえました。


[Verse 1]
A man wearin' a t-shirt, says "Virginia is for lovers"
Tシャツを着た男を言うんだ 「Virginia is for lovers」って

Had a Bible in his left hand and a bottle in the other
左手に聖書を もう片方には酒を
 
He says "All you're really given is the sunshine and your name"
彼は言う「君がもらったのは太陽の光と名前だ」

We both started laughin' when the sky started to rain
雨が降り始めると 俺たちは笑い始める


[Chorus]
Get along, on down the road
道を進んでいく

We've got a long long way to go
俺たちは長い道のりを歩んできたんだ

Scared to live, scared to die
生きることも死ぬことも怖がっていた

We ain't perfect but we try
俺たちは完璧じゃないけど 頑張っている

Get along while we can
出来る限り一緒に進んでいく

Always give love the upper hand
いつも愛で満たされている

Paint a wall, learn to dance
壁に絵を描いて ダンスを学ぶ

Call your mom, buy a boat
君のママを呼んで ボートを買う

Drink a beer, sing a song
ビールを飲んで 歌を歌う

Make a friend, can't we all get along
友人を作る いつも一緒にはいれないけど


[Verse 2]
Saw a model on a billboard, 1-800 get to know me
広告のモデルを見た 1-800 のことを知ったよ

Wondered was she photoshopped,
彼女はフォトショップで加工されていたのか

Or were her eyes really that lonely?
それとも本当に孤独だったのか?

Did she leave her hometown thinkin' she'd end up in L.A.?
彼女は故郷を離れて LAに行くべきとだと考えたのかな?

Did she break down in the desert and get stuck beside the highway?
彼女は砂漠で力尽きて 高速道路の近くでうろうろしているのかな?


[Chorus]
Get along, on down the road
道を進んでいく

We've got a long long way to go
俺たちは長い道のりを歩んできたんだ

Scared to live, scared to die
生きることも死ぬことも怖がっていた

We ain't perfect but we try
俺たちは完璧じゃないけど 頑張っている

Get along while we can
出来る限り一緒に進んでいく

Always give love the upper hand
いつも愛で満たされている

Paint a wall, learn to dance
壁に絵を描いて ダンスを学ぶ

Call your mom, buy a boat
君のママを呼んで ボートを買う

Drink a beer, sing a song
ビールを飲んで 歌を歌う

Make a friend, can't we all get along
友人を作る いつも一緒にはいれないけど


[Bridge]
We find out when you die the keys to heaven can't be bought
君が死んだら天国への鍵が買えないってことが分かったよ

We still don't know what love is
未だに愛なんだか分からないけど

But we sure know what it's not
何が違うかは分かっている

Sometimes you got to
時々君がくれるものじゃないってことだ


[Chorus]
Get along, on down the road
道を進んでいく

We've got a long long way to go
俺たちは長い道のりを歩んできたんだ

Scared to live, scared to die
生きることも死ぬことも怖がっていた

We ain't perfect but we try
俺たちは完璧じゃないけど 頑張っている

Get along while we can
出来る限り一緒に進んでいく

Always give love the upper hand
いつも愛で満たされている

Paint a wall, learn to dance
壁に絵を描いて ダンスを学ぶ

Call your mom, buy a boat
君のママを呼んで ボートを買う

Drink a beer, sing a song
ビールを飲んで 歌を歌う

Make a friend, can't we all get along
友人を作る いつも一緒にはいれないけど