【和訳】Majik - Friends (under the influence)











 Majik はロンドンを拠点に活動している音楽デュオです。メンバーの名前は公開されていませんが、ボーカルとプロデューサーによるタッグだそうです。


[Intro]
She told me wake up, if you wanna be, all you can be
君は僕に起きろって言った もし君がなろうと思えば何でもなれるのに

She told me shape up, if you wanna see, all you can see
君は僕にちゃんとしろって言った もし君が見ようと思えば何でも見えるのに


[Verse 1]
I'm high like I'm on dopamine
とてもハイだ ドーパミンが放出されているみたいに

She said, "that's dope to me"
彼女は言った それは麻薬だ

Let's find a dose that's made for three
3人分の作り方を探して

And fuck until we fall asleep
寝るまでセックスしよう

Making holes in what we dream
僕たちが夢見たものに穴をあける

This is just the way it seems
そうすれば見えるんだ

The way it seems
それが見る方法なんだ


[Pre-Chorus]
I wanna work hard, not feel sorry
懸命に働きたいけど 申し訳ないとは思っていないよ

And if I break hearts and feel sorry
もし僕の心が壊れて 罪悪感を感じたら

Can I restart the same story
僕はまた同じストーリーを始めるのかな

I wanna restart the same story
同じストーリーを始めたいな


[×2]
[Chorus]
And they say, they say
彼らは言うんだ

You know they say "we should be friends"
「僕たちは友人になるべきだ」ってね


[Verse 2]
Tripping off this chemistry,
ドラッグでトリップしている

I'm lost in all this make believe
そんなフリをするのに夢中になっている

You used to tell me I could be
君は僕ができることを教えてくれた

Used to tell me I was free
僕が自由だったことも

I used to wait so patiently
僕はずっと待っていたんだ

And now I'm like the enemy
僕は今 敵のようだ

You're nothing like a friend to me
君は僕の友人に様なものじゃない

Something only friends can see
友人だけが見ることのできるもの


[Pre-Chorus]
I wanna work hard, not feel sorry
懸命に働きたいけど 申し訳ないとは思っていないよ

And if I break hearts and feel sorry
もし僕の心が壊れて 罪悪感を感じたら

Can I restart the same story
僕はまた同じストーリーを始めるのかな

I wanna restart the same story
同じストーリーを始めたいな


[×2]
[Chorus]
And they say, they say
彼らは言うんだ

You know they say "we should be friends"
「僕たちは友人になるべきだ」ってね


[Outro]
She told me wake up
彼女は僕に起きろって言った


lost in : 夢中になる、没頭する
make believe : 見せかける
patiently : じっと