【和訳】Montana of 300 – Busta Rhymes













 この曲のタイトルでもある「Busta Rhymes」は Montana of 300 が尊敬してやまないラッパーのことです。歌詞の中にもいくつか Busta Rhymes の曲からインスピレーションを受けているであろうフレーズが出てきます。


[Intro]
Bus-a-Bus
バス ア バス 

One seven
17

Rap God
ラップゴッド


[Verse 1]
Notorious
ノートリアス

My warriors
俺の戦士たち

Be glorious
栄光あれ

Twenty-eight, Twenty two, now stories up
28 22 今はストーリーを読み上げている

So keep my dick up out your mouth don't be twisting the story up
だから俺のペニスをお前の口に突っ込む 嘘はつくなよ
 
I'm from Chiraq but caught my first body up in Peoria
俺はシカゴ出身だけど ピオリアで逮捕された

Hit you with no delaying
すぐさまお前をぶんなぐる

So what you saying ho
お前が言っていたことだからな

All my lyrics is groundbreaking that Super Saiyan flow
俺のリリックはスーパーサイヤ人のように革新的

Yeah my .40 cal bang more
俺の.40cal が火を噴く

That pops off of Wayans bros
Wayans bros のポップス

Wet up shit like the rain though
雨が降ったように濡らす

This what we trained for
これは俺たちが訓練したんだ

I am off of the chain hoe
俺はビッチどもを解き放つ

Call me the Django
ジャンゴって呼んでくれ

Rap god or the dang GOAT both in the same boat
ラップゴッドとくそみたいな羊が同じボートに乗っている

On these tracks I'm Usian Bolt
俺の曲の中で 俺はウサイン・ボルトだ

Nothing has came close
誰も近づけない

This is what I get payed for
これは俺が支払って手に入れたものだ

Dropping grenades hoe
グレネードをビッチに向かって投げる

Just bought broski a Draco
仲間に買ってやった

I give him the say-so
俺は奴に言ってやったよ セイヨーって

Black mask like he Space Ghost
宇宙怪人ゴーストみたいな黒いマスク

Try me like Dej Loaf
デージローフみたいに俺に挑んで来い

I ain't gotta call my hittas up
お前の周囲の人間をどうこうするつもりはない

I'll come and get rid of you
お前だけをぶっつぶす

Smiling looking sinister
不吉な笑みを浮かべる

Pull up in somethin' tinted up
色のついているものを引っ張る

Body you and then I lay low like Forest Whitaker
お前をぶっ倒した後 フォレストテイカーのようにおとなしくなるよ

Then go up lift my brothers and sisters like I'm the minister
そのあと兄妹たちを引っ張っていく まるで牧師のように

I ain't perfect with my kids if I ain't working
もし働いてなかったら 俺は自分の子供にとって完璧でいられなかった

I encourage higher learning
俺は子供に高等教育を勧めるね

I'm teaching through fire verses
詩ならなんでも教える

Till the day we lie in hearses
霊柩車に運ばれるまで

I'm fighting the lying serpent
俺は横たわっている蛇と戦っている

Ride and lurking
またがって潜んでいる

Hit you pussies make sure you don't die a virgin
お前のあそこを確認して お前が処女じゃないことを証明する

Johnny Torture
ジョニートーチュー

Tire burning
タイヤが燃えている

I'm fancy like writing cursive
俺は筆記体のように気まぐれ

Rap God I'm way to real to have someone come write my verses
ラップゴッド 俺があまりにも偉大過ぎて 他の奴は俺の真似なんかできない

Dangerous
危険だ

You know this ain't a game to us
これが俺達のゲームじゃないことはしているだろう

My bang will bust
銃声が鳴る

These bullets hit your brains and guts
弾丸がお前の脳や内臓に当たったら

Get changed to dust
塵に変わる

Ain't no one else to blame but us
誰にも責任はない 俺たちのせいだ

You strange to us
奇妙に思うだろうな

Fu niggas cannot hang with us
お前じゃ俺たちについて来れない

You lame to us
俺たちの足を引っ張る

These other rappers plain to us
他のラッパーが乗っている飛行機は俺たちに向かっている

My labels tough
俺のレーベルはタフだ

Like KD back with James and Russ
ジェームズとラッセルと一緒にいたKDのように

Word to my mother I'm
俺のママに言う

Eating like supper time
夕食の時のように食べている

I come from trouble times
大変な時からやってきた

I knew the sun would shine
太陽が昇るのは知っていた

Im hot like summertime
夏のように暑い

Dreaded like Busta Rhymes
バスタ・ライムスのようなドレッドヘア

My girl so fucking fine
俺の彼女はとてもイケてる

Mo' cake than Duncan Hines
ダンカン・ハインズよりもたくさんのケーキ

They said Hip-Hop was dead
奴らは言った ヒップホップは死んだって

But I came just in time
だけど俺はやってきた

My bars hold hella weight
バーは大盛況

Bitch I'm just pumping iron
俺はバーベルを上げている

This is serious
これはマジメだ

These fuck niggas on my dick and they fear me cause
奴らは俺に夢中だから 恐れているのさ

I made them bleed like a bitch on her period
ビッチはもう終わりだと言わんばかりに金を搾取した
 
Banana clips for you monkeys if you curious
もし興味があるならバナナクリップをやるよ

This is that part of chess
これはチェスの一部だ

I got you all in check
チェックメイトだ

They thought I wouldn't make it
奴らは考えていた 俺はしないだろうって

I made them all regret
俺は奴らを後悔させた

I ball so fucking hard
激しくヤる

The ref might call a tech
審判はテックって呼ぶだろうな

Might hit the mall and flex
モールに行ってのびのびと過ごす

My sons and my daughter fresh
俺の子供は未熟だ

I'll never sell my soul
俺は自分の魂は売らない

Bitch i won't fall for that
ビッチ 俺は惚れねえからな

You can't get me to change
お前は俺を変えられない

You got to call collect
通話料を払えよ

Nike just like me my nigga I am a walking check
ナイキはまるで俺みたいだ 俺は歩きながらチェックしている

I'm more than blessed and more calculated than architects
俺はとても恵まれていて 建築家よりも計画的だ

I'm who they call the best
奴らは俺のことを最高だと呼ぶ

Flew from a falling nest
落ちた巣から飛び立った

If I feel y'all a threat
もし俺がお前たちに脅威を感じたら

We outside of y'all address
お前の外に俺たちはいる

You don' f'd up all black we dressed up
俺たちが黒に正装してもお前は混乱しない

Put a clip up to his head give that boy a fresh cut
フレッシュカットするために頭にクリップをつける

Driving dirty with no Ls i was living reckless
違法な車を運転する 俺は無慈悲だ

Swerving serving pounds just to get my check up
それて一人で稼いだ金が俺を金持ちにさせる

Had 20 on my wrist 20 on my necklace
20万ドルの腕時計 20万ドルのネックレス
 
Balled every time you see me just like Uncle Fester
フェスタ―叔父さんのようにお前が俺を見るたびに金持ちになっていく

I ran into the law man that shit was messed up
俺は警察に駆け込んだ それは滅茶苦茶だろうって

Never fold under pressure mother fuck them questions
奴らの質問という名の圧力には屈しない

Your niggas harmless; mine dangerous like Coolio
お前のニガーは無害だ  俺のはクーリオ並みに危険だろうけど

Don't get nailed with this hammer I stay with the tooly, yo
俺のハンマーが届くところに爪を置くな

I be strapped at every show even strapped at the studio
俺はショーやスタジオでは金がない

Just know that when you see these clips
お前がクリップムービーを見ているのは知っている

You ain't watching no movie though
お前は映画を見ないにも関わらずな

No I don't give a fuck who he run with or who he know
奴がどこにいったとか 誰を知っているとか興味ない

I bet I leave them in the past give it to them like Rubio
俺が置いてきた過去が奴らに影響を与えるだろうな ルビオみたいに

Aw shit he catching bullets like Julio
奴は銃弾をキャッチする ジュリオみたいに

I got green in my pants you just hating like Rufio
俺はお前が嫌っている緑色のパンツを履いている ルフィオみたいに

For acting funny like Chris Rock I'll smoke them like pookie, hoe
クリスロックみたいに楽しく振る舞うのさ 俺はポーキーみたいにタバコを吸う

I got Powers like like I’m Austin, and I'm saucing, I'm groovy, hoe
俺はオースティンのようにパワーがある 俺のスタイルは独特だしグルービー

And I've been rocking Bandannas since Weezy and Juve hoe
ウィージーとユーヴが仲間だったころからバンダナをしている

Yeah my belt and shoes Louis my glasses is Gucci though
だけど俺のベルトと靴はルイス 俺のメガネはグッチ

When you hustling watch for rats man the shit can get spooky though
お前が裏切者を必死に探しているときは 怯えているようだった

You got to get it then get out I learned that from the movie Blow
手に入れたものはなくなっていく 俺はそれを映画「Blow」から学んだ

SQUAD!
スクワッド!


Bus-a-Bus :Busta Rhymes のニックネーム
Chiraq : シカゴ
.40 cal : .40S&W弾
Wayans bros : 1995年1月11日から同年の5月20日まで放映されたシチュエーションコメディ番組
traine : 訓練する
Django : 映画「ジャンゴ 繋がれざる者」に出てくる黒人奴隷
broski = brother
Space Ghost : 宇宙怪人ゴースト、アメリカのアニメ及びそれに出て来るキャラクター
Dej Loaf : アメリカの女性ラッパー、Try me と言う曲が有名
hitta : ある人間を捕まえるために、対象者の親類や友人に危害を加えること
sinister : 不吉な
Forest Whitaker : アメリカの俳優、左目が右目に比べ垂れ下がっている、ここではIとeye のワードプレイ
minister : 牧師
encourage : 促進する
hearse : 霊柩車
serpent : 蛇、おそらくエデンの園でアダムを唆した蛇を指している
lurk : 潜む、うろつく
fancy : きまぐれ
cursive : 筆記体
lame : 不自由にさせる
KD : NBA の選手である Kevin Durant 、ラッセルとジェームズは彼の元チームメイト
supper time : 夕食時
Duncan Hines : ダンカン・ハインズ、料理評論家
pump iron : 重量上げをする
on my dick : 夢中
bleed : 搾取する
ref = referee
mall : ショッピングモール
threat : 脅威
swerve : それる
Uncle Fester : アダムズ・ファミリーにでてくる架空のハゲているキャラクター、ここでは金持ちと言う意味の「balled」とハゲと言う意味の「bald」をかけている
law man : 警官、保安官
Coolio : ペンシルベニア州のラッパー
strapped : 金がない
Weezy : Lil Wayne
rat : 裏切者
spooky : 怯えている