【和訳】Shinigami feat. Kaiyko - In Vain









 この曲で Shinigami とコラボしている Kaiyko はテキサス州フリスコを拠点に活動している女性のシンガーソングライターです。


[Verse 1: Shinigami]
Hey baby, do you ever think of me at night?
なあ 君は夜に僕のことを考えているのかい?

'Cause I know I think of you, whoa
だって僕は君のことを考えているから

But this is not a fucking love song,
でもこれはラブソングなんかじゃない 

I'm numb I feel no pain
僕は麻痺していて 痛みを感じない

Besides the ringing in my brain,
脳内に声が響いているそばで

I just need my space
僕は自分の場所が必要なんだ

Don't say my name in vain
むやみに僕の名前を呼ばないでくれ

And I know that I spend too much time
あまりにも時間を費やしてしまった

Burning out and feeling down
燃え尽きて元気がない

Feeling down and out running my head into the ground
元気がなくて 考えすぎている

I'm tired of being numb so I'll take
僕はとても疲れていて無感覚だから
 
I'll take my pain out on those who did no wrong
何も間違ってはいない人から痛みを取り除くんだ


[Verse 2: Kaiyko]
I know you don't really wanna sleep tonight
知っているよ あなたが今夜寝たくないってことは

And that's alright, I'll stay up with you again
大丈夫だ 私もまたあなたと一緒に過ごすよ
 
A memory of you that's always haunting me
あなたの思い出はいつも私を悩ませる

I'll stay up late, fix my head, erase the tragedy
夜更かしして 頭に注射して いやなことを忘れるの

Of you and me, of you and me, a sorry place
あなたと私の 後悔の場所

So wake me up from this never ending dream
だからこの終わらない夢から起こして

I'm getting sick and tired of what's on repeat
私はこの繰り返しにうんざりしているの

Can we stop and breath?
私たちは止まって呼吸することができるのかな?

I can't take this, please
私には無理なの お願い

So baby, where you now?
ねえ あなたは今どこにいるの?

You gave me all the answers
あなたは私にすべての答えをくれた

Keep me on the phone,
連絡を待っている

But leave me in September
だけど9月に私のもとを去った

This is how it ends,
こうして終わった

I don't wanna go any further than this, yeah
これ以上遠くに行きたくないよ

You give me what I want,
あなたは私の望んだものをくれた

But treat me like a stranger
だけど知らない人のように私を扱った

Keep me in your heart,
覚えていてよ

But put me into danger
だけど私を危険にさらす

Can you hear me now?
私の声が聞える?

I am singing loudly for you
あなたのために大きな声で歌っているよ

And this is how the story goes
そうやって物語は進んでいく

But none of us wanna know where
だけど私たちは知りたくない

You're gonna end up tomorrow
あなたが明日どこで終わらせようとしているのか

This is how you end up tomorrow
明日にそうやってあなたは終わらせる

And don't you dare get in that car, no
あなたは車に乗ろうとしないで

Or this'll be the last you'll see of me
じゃないとあなたと私がこれで最後の別れになってしまう

Or anything and everything you were meant to live to see
あなたはすべてを見たいと思って生きていた

Now I'm pacing back and forth now,
あなたは今 ページをめくり続けている

Are you still here now?
あなたはまだここにいる?

I don't wanna go home wondering if your heart's beating
あなたの鼓動が鳴っているのか気になって 家に帰れないよ


Baby, is it beating?
まだ心臓は鳴っているのかな?

Tell me this is real 'cause I'm losing hope
本当のことを教えて 希望はもうないから

And you're all that I know
あなたは私が知っているすべて

I am losing, lose, I'm losing hope
私にはもう希望はないよ


in vain : 無駄に
run into the ground : やりすぎる
haunt : 忘れられない、脳裏にこびりつく
fix : 注射
tragedy : 悲劇