【和訳】Travis Thompson - Father Forgive Me











 「Father Forgive Me」の中で Travis Thompson は、彼がアーティストを始めてからどのような道を歩んできたかを語っています。


[Verse 1]
Okay, okay, okay
オーケイオーケイオーケイ

Got marijuana all in my palms
俺はマリファナを手にしている

Got honey mustard all on my jeans
ジーンズにハニーマスタードがかかっている

Got Based God slappin' in my car
車を Based God にぶつけた

Whole block yellin' "fuck KD"
みんな「fuck KD」って叫んでいたよ

Got a list full of all my wrongs
間違ったリストを手に入れた

Tryina right 'em 'fore my god take me
神に連れていかれる前に 奴らを正しく導く

Got a scraper and I'm ready, rollin hella fuckin heavy
スクレーパーをもって 俺は準備完了

Through the city screaming "forgive me!"
俺は都市を駆け抜けて叫ぶんだ「forgive me!」

Got commas coming, you can bet on that
俺は大金を手に入れた 賭けてもいいんだぜ

Used to run around, let my headphones slap
走り回っていた 俺のヘッドホンを叩いてくれ

Used to hit them licks with all my friends and them
友人たちから奪って生きていた

My big homie pawn that shit, then we split that cash
俺の仲間がそれを金に換えて 俺たちは分配した

Used to sit in back, sending texts like
後ろに座って こんな感じにメッセージを送っていたんだ

"Hey take a pic of that, send that shit my way"
写真を撮って 送るぜ

Used to talk big game like "bitch, run my fade"
デカイゲームについて話していた 「ビッチ 俺と戦えよ」ってな感じで

But I'm soft as fuck, you know my ass got laid
だけど俺は馬鹿みたいに優しいんだ セックスだってするさ

The fuck I let go, got beefs callin' my mom
俺はやめるぜ ビーフ中に彼女に電話する

She give me them whoopings when I get her home
俺が家に彼女を連れていくと みんな驚く

Like I didn't just get my ass beat at the park
公園で戦うことを考えていないようで

But it's cool, swear it's cool
だけどとてもクール それはクールだろ

I get love now I'm on that
俺は愛を手に入れたのさ

She come to the shows and take shots with the fans
彼女はショーに来てくれて ファンと一緒に写真を撮っている

Got licked from the belt when got caught with the grams
見られたくない写真をインスタにあげられたときはベルトをなおす

Now I burn 'em with confidence all on my porch
今俺はポーチに自信を入れて燃やす

You come home and I'm grown and I do it all for singin'
君は家に来て  俺は成長して歌うために全てを費やす


[×2]
[Chorus]
I'm coming home, make a place for me
家に帰るから道を開けろ

Let the love inside, take the hate in me
憎しみを取り除いて 愛を入れよう

Father forgive me
父さんは俺を許してくれる

Father, father for my ways
父さんは俺を応援してくれる

If yesterday was wrong, I'll write 'em down today
もし昨日が間違っていたら 今日それを書き留めるよ


[Bridge 1]
If I die before I wake,
目を覚ます前に俺が死んでしまったら

If I go before you do
君がする前に俺が行ってしまったら

Pray to god my family's straight
俺の家族がちゃんとしていられるよう祈るよ

I'll pass 'em down a house or two
次の世代に託すのさ

My grandson know his poppa was a fuckin' legend in these streets
俺の孫息子は知っている パパはストリートのレジェンドだって

They play me out apartment windows
彼らはアパートの窓で俺の真似をする

Soundtrack every metro seat
サウンドトラックが地下鉄に流れている


[Verse 2]
Tapatio still on my popcorn
Tapatio は俺のポップコーンにかかっている

Ride around still calling shotgun
車を乗り回しているとまだショットガンの音が聞こえる

Never really gave the homies gas money
だれも仲間にガソリン代をあげない

But I'm whippin now I'm screamin that I got us
だけど俺は車に乗って叫んでいる

Cause the homies they knew
だって知っている仲だから

I had something special, and I knew it too
俺は特別なものを持っていた 知っていたさ

I tell 'em to give me some time
俺は奴らに 時間をくれって言った

When we all gon' be straight
俺たちが真っすぐ進むとき

Gon' be hoes at them shows, and a boat for the lake
ビッチとショーに行って 湖のボートに乗っている

Oh god, now, daddy say we warriors
なんてこった パパは言う 俺たちは戦士だって

We from the res, we beat that cancer, beat addiction, fuck with us
俺たちは貸し切りの場所からやってきた ガンやドラッグと戦ってきた

We let too many dudes with no money talk, it was Fallon
金の話もせずに沢山の仲間を連れて来る まるでファロンだった

So, I'm silent when I move and the numbers speak for me now
だから 俺は動いて仲間が話してきたときは 黙ってしまった

I'm comin'
俺はやってくる


[×4]
[Chorus]
I'm coming home, make a place for me
家に帰るから道を開けろ

Let the love inside, take the hate in me
憎しみを取り除いて 愛を入れよう

Father forgive me
父さんは俺を許してくれる

Father, father for my ways
父さんは俺を応援してくれる

If yesterday was wrong, I'll write 'em down today
もし昨日が間違っていたら 今日それを書き留めるよ





Based God : ラッパーである Lil B のこと
fuck KD : Lil B の曲、NBAの選手である Kevin Durant へのディス曲
scraper : こて、へら
comma : コンマ、コンマ付きの数字
pawn : 質に入れる、かけて誓う
run my fade = fight me
as fuck : とても
whooping : 叫ぶ
get my ass beat : 戦いについて意気込む
pass down : 次の世代に伝える
house : 血統
Tapatio : ホットソース、チリソース
res = reservation
Fallon : ジミーファロン、司会者