【和訳】XXXTENTACION - Jocelyn Flores

















  この曲には Potsu が Shiloh Dynasty の 「I Knew You You Well」をサンプリングした「im closing my eyes」のトラックが使用されています。曲のタイトルでもある「Jocelyn Flores」とは、うつ病により自殺したXの友人の女性の名前です。







[Intro: Shiloh Dynasty]
I know you so well, so well
君のことは良く知っているよ

I mean, I can do better than he can
つまりね 彼よりも僕のほうが上手くできるんだ

I've been pretty—
僕はとても


[Bridge: XXXTENTACION]
I know you're somewhere, somewhere
お前がどこにいるか知っているよ

I've been trapped in my mind, girl, just holding on
俺は誤った思考に陥っていたんだ 耐えてくれよな

I don't wanna pretend we're something, we're nothing
俺はフリはしたくないんだ 俺たちが何者であろうとなかろうと

I've been stuck thinking 'bout her, I can't hold on
ずっと彼女のことを考えていたんだ 耐えられないよ


[Verse: XXXTENTACION]
I'm in pain, wanna put ten shots in my brain
苦しいよ 弾丸を自分の頭に10発撃ち込みたいよ

I've been trippin' 'bout some things, can't change
ずっと考えていたんだ 変えられないことについて

Suicidal, same time I'm tame
気が滅入っているときは 無気力なんだ

Picture this, in bed, get a phone call
ベッドでこれを撮って 電話をかける

Girl that you fucked with killed herself
なあ お前は自殺したんだよな

That was this summer and nobody helped
それは夏のこと 誰も助けなかった

And ever since then, man, I hate myself
それからずっと 俺は自分が嫌になった

Wanna fuckin' end it, pessimistic
終わらせたいよ こんな悲観的なことは

All wanna see me with no pot to piss in
みんな 俺が貧しくなるのを見たがっている

But niggas been excited 'bout the grave I'm diggin'
だけど奴らは 俺が掘っている墓に沸き立つんだ

Havin' conversations 'bout my haste decisions
俺の軽率な決断について話しているんだ

Fuckin' sickenin'; at the same time
うんざりするよ 同じころに

Memories surface through the grapevine
うわさを通って記憶が浮かび上がってくる

'Bout my uncle playin' with a slip knot
俺の叔父が首つり自殺をしていたことが

Post-traumatic stress got me fucked up
心的外傷後のストレスで 俺は滅茶苦茶だよ

Been fucked up since the couple months
あの数ヵ月から滅茶苦茶だよ

They had a nigga locked up
奴らが俺を捕まえてから


[×2]
[Chorus: XXXTENTACION]
I'll be feelin' pain, I'll be feelin' pain just to hold on
苦しい 耐えるのが苦しいよ

And I don't feel the same, I'm so numb
同情しないよ もう俺は無気力なんだ


[Outro: Shiloh Dynasty]
I know you so well (I know you, girl)
君のことは良く知っているよ

I mean, I can do better than he can
つまりね 彼よりも僕のほうが上手くできるんだ

I've been pretty—
僕はとても

I know you so well
君のことをよく知っていたんだ


suicidal : 気が滅入る、自殺的な
tame : 無気力
pessimistic : 悲観的
with no pot to piss in : とても貧乏
haste : 軽率、素早い
the grapevine : 噂の経路
slip knot : 首つり
post-traumatic : 心的外傷後