【和訳】Anna Clendening – No good














 Anna Clendening は人材発掘番組「America's Got Talent」の第9シーズンの準々決勝まで勝ち進んだため一躍有名になったノースカロライナ州出身のシンガーソングライターです。


[Verse 1]
It's the seventy-fifth time
それは75回目

That we're standin' in this livin' room
私たちはリビングに立っている

Same fight, every night, me and you
同じ戦いが 毎晩起こる 私とあなたで

Déjà vu
デジャヴね

I don't know what to do
何をすればいいか分からない

So many times, we been here before
だから何度も 私たちはここにいる

Glass on the floor
床に飛び散るガラス

Screamin' and yellin', I can't take no more
叫んでしまう もう我慢できないって

What are we doing this for?[×2]
私たちは何のためにこんなことをしているの?


[×2]
[Pre-Chorus]
You say "I love you,"
あなたは言う「愛しているよ」って

But I just don't know
だけど私にはわからない

I say "I hate you,"
私は言う「あなたのことが嫌い」って

But I'd hate to see you go
だけどあなたがいなくなるのも嫌なの


[Chorus]
You're no good for me
あなたは私にとっていい人じゃない

I'm no good to you
私もそう

We make love
私たちが愛を育むと

And we fight every night like lovers do
毎晩恋人のように争ってしまう

You're no good for me
あなたは私にとっていい人じゃない

I'm no good to you
私もそう

Half of my heart is in love,
私の心の半分は愛で満ちているのに

I don't know what to do
何をすべきか分からないの

I'm torn in two[×5]
私は二つに引き裂かれている


[Verse 2]
It was the 7th of November,
それは11/7のこと

I remember like a daydream
夢のように覚えている

Baby, maybe it's a little hazy
それはきっと 少しもやのかかったもの

But you told me you love me
だけどあなたは私のことを愛しているって言った

For the first time
最初は

You gave me butterflies
あなたは私をどきどきさせた

You looked me in the eyes
あなたが私の目を見ていた

You swore to keep them drying
あなたはドライであり続けるって誓った

Now you're the only reason
あなたが唯一の原因

why I cry myself at night
私が夜に一人で泣いているのは

We were just ordinary people
私たちはただの普通の人間だった

We were told to take it slow,
のんびりやろうよって言ったのに

But we didn't listen
聞いていなかった

And our love, we're missing,
私たちの愛 いなくなってしまった

But where did it go?
だけどどこに行ったの?

I don't know
分からないよ


[×2]
[Pre-Chorus]
You say "I love you,"
あなたは言う「愛しているよ」って

But I just don't know
だけど私にはわからない

I say "I hate you,"
私は言う「あなたのことが嫌い」って

But I'd hate to see you go
だけどあなたがいなくなるのも嫌なの


[Chorus]
You're no good for me
あなたは私にとっていい人じゃない

I'm no good to you
私もそう

We make love
私たちが愛を育むと

And we fight every night like lovers do
毎晩恋人のように争ってしまう

You're no good for me
あなたは私にとっていい人じゃない

I'm no good to you
私もそう

Half of my heart is in love,
私の心の半分は愛で満ちているのに

I don't know what to do
何をすべきか分からないの

I'm torn in two[×5]
私は二つに引き裂かれている


[Bridge]
My heart says, "yes"
私の心は「yes」と言う

But my head says, "no"
だけど頭が「no」と言う

My feet say, "stay"
私の脚が「ここにいろ」って言う

But my mouth says, "go"
だけど口が「行け」って言う


[Chorus]
You're no good for me
あなたは私にとっていい人じゃない

I'm no good to you
私もそう

We make love
私たちが愛を育むと

And we fight every night like lovers do
毎晩恋人のように争ってしまう

You're no good for me
あなたは私にとっていい人じゃない

I'm no good to you
私もそう

Half of my heart is in love,
私の心の半分は愛で満ちているのに

I don't know what to do
何をすべきか分からないの

I'm torn in two[×5]
私は二つに引き裂かれている


hazy : はっきりしない
give me butterflies : どきどきさせる