【和訳】Childish Gambino – Summertime Magic














 「Summertime Magic」で Gambino は夏の日差しのような明るい少女ののための愛を表現しています。歌詞には彼の過去の曲である「Retro [ROUGH]」や「Love Is Crazy」から引用されているフレーズがあります。


[Pre-Chorus]
You feel like summertime
夏がやってきたのを感じるだろ

You took this heart of mine
君が僕の心を奪ったんだ

You'll be my valentine in the summer, in the summer
僕にとって君は 夏のバレンタインになるよ

You are my only one
君は僕の特別な人

Just dancin'; having fun
ただ踊って 楽しむんだ

Out in the shinin' sun of the summer, of the summer
夏の輝く太陽が昇ってくる


[×2]
[Chorus]
Do love me, do love me, do[×2]
僕を愛して

I love you
君を愛しているよ

Do love me, do love me, do[×2]
僕を愛して

Put no one else above you
君よりも愛しい人はいない

Do love me, do love me, do[×2]
僕を愛して

I need you
君が必要なんだ

Do love me, do love me, do[×2]
僕を愛して


[Verse]
Is it summertime magic
これは夏の魔法なのかな

That makes me wanna dance all night long
僕は毎晩踊りたくなってしまうよ

It's your summertime magic
それが君の夏の魔法

Make me feel this way
そう感じさせてくれる

Girl, oh your love
君の愛

Girl, oh you're my world (Baby!)
君は僕の世界

Baby girl (Woo, ah!)
ベイビー

My whole world
僕の全世界


[Pre-Chorus]
You feel like summertime (oh, yes you do)
夏がやってきたのを感じるだろ

You took this heart of mine (you know you did)
君が僕の心を奪ったんだ

You'll be my Valentine (Valentine)
君は僕のバレンタインになるよ

In the summer[×3]
夏の


[Chorus]
(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

I love you
君を愛しているよ

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

Put no one else above you
君よりも愛しい人はいない

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

Your style, your braids, your eyes
君のスタイル 君の結んだ髪 君の瞳 

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

So summertime
夏の時間

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

All I wanna do is let you shine
僕は君を輝かせたいだけなんだ

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

I love you
君を愛しているよ

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して

Put no one else above you
君よりも愛しい人はいない

(Do love me, do love me, do)[×2]
僕を愛して


[Outro]
It's your summertime
これが君の夏

It's your summertime magic
君の夏の魔法

braid : 編んだ髪