【和訳】NF - Lie












 「Lie」で NF は恋人との関係が終わったことを示しています。深夜の電話、評判に対する誤った批判、数々の彼女の行動を顧みて、彼は彼女が嘘つきであると理解します。


[Chorus]
I heard you told your friends
君が友人に言ったのを聞いてしまった

That I'm just not your type
俺は君のタイプじゃないって

If that's how you really feel,
もし君が本当にそう感じたなら

Then why'd you call last night?
どうして昨晩連絡してきたんだ?

You say all I ever do is just control your life
君は言う 俺がしていたのは君の人生を支配していたことだけだって

But how you gonna lie like that,
だけど君はどうやってそんな嘘をつくの

How you gonna lie like that?
どうやってそんな嘘をつくの?


[Verse 1]
Yeah, I heard you said I ain't the type for you
君が言ったのを聞いたよ 「私はあなたのタイプじゃない」って

I don't regret it though, I learned from it
俺は後悔しないけど 色々学んだよ

They should have you locked up
彼らは君を閉じ込めておくべきだよ

For all the time you stole from us, woo
いつも僕たちから奪ってくる君を

Took you out when I had no money
金がないときは君を連れだした

Only person that you ever cared about was you,
君が気にしている人は君だけなんだね

That's why it's so funny
 だからとても面白いんだ

You want somebody that'll keep you warm at night,
君は夜に暖めてくれる 誰かを望んでいる

Then, tell me, why you actin' cold to me?
そして俺に言う 「どうしてあなたは私に冷たいの?」

You ain't the only one to blame,
君だけのせいじゃない

No one the one that made you rich
誰も君を裕福にはしない

When I bought every lie you sold to me
君が俺に売りつける嘘を 俺が全て買った時

Yeah, heard you threw away the pictures
聞いたよ 君は写真を全て捨てたって

But you still got the memories of us,
だけど君はまだ俺たちの記憶を持っているんだ

So I guess I don't really make a difference
だから俺は重要じゃなかったんだと思う

Flippin' through 'em in your head
君の頭の中で反転する

Got you texting me all hours of the night
夜はずっとメールを送っていた

Yeah, you told me that you needed distance
君は言った 距離が必要だって

What's the deal with you?
君との契約は何だ?

You say you want a man that keeps it real
君は言った  自分らしい男が好みだって

Then why you mad when I get real with you?
ならどうして俺が現実を見たら 君は怒ったの?

You want someone to pay the bills for you
君は誰かに金を払ってもらいたいんだ

Went from failin' you, now I feel for you, liar
君に恋をしていたけど 今は君のことを嘘つきに思えてくるよ


[Chorus]
I heard you told your friends
君が友人に言ったのを聞いてしまった

That I'm just not your type
俺は君のタイプじゃないって

If that's how you really feel,
もし君が本当にそう感じたなら

Then why'd you call last night?
どうして昨晩連絡してきたんだ?

You say all I ever do is just control your life
君は言う 俺がしていたのは君の人生を支配していたことだけだって

But how you gonna lie like that,
だけど君はどうやってそんな嘘をつくの

How you gonna lie like that?
どうやってそんな嘘をつくの?


[Verse 2]
Look, let me guess,
見ろ 俺が思うに

You want to stay friends?
お前は友人と一緒にいたかったのか?

Tellin' people that's how we been?
人々に言う 俺たちはどうだった?

Tellin' everybody, yeah,
皆に言う

That we was barely speakin'
俺たちはなんとか話していた

Ah, that's kinda funny,
なんだかおかしいね

Why'd you call me every day then?
どうして毎日俺に電話したんだ?

It's immaturity, you goin' off the deep end
それは未熟だ 君は深いところから出ようとする

You just want somebody
君は誰か望んでいる

You can chill and get some drinks with, cool
君は冷やして冷たいものを飲める

Then don't hit me on the weekend,
その後週末に連絡してこないでくれ

Tellin' me you missed the way we talked
君は俺に言う 話す機会を逃したって

And how I listen, yeah
どうやって聞けばいいんだよ

Why you playin' with my mind, huh?
どうして俺の心を弄んだんだ?

Why you playin' with my time, huh?
どうして俺の時間を奪ったんだ?

Told me, "We should let it go and put it all behind us"
こう言われた「私たちは手放して 置いておくべきだって」

That's what I did,
それが俺のしたこと

Now you askin' me what I done, I was
今 君は尋ねる 俺のしたこと

Waitin' for this day, I saw it comin'
この日を待っていたんだ やって来るのを見ていた

I think you just like attention,
君はただ気配りが好きなんだと思う

Tryna tell me all your problems
君は抱えている問題全てを俺に教えようとする

I got issues of my own,
俺も自分の問題を持っている

I ain't got time for all this drama
ドラマをやってる時間はないんだ

You told me that you don't really wanna talk—
君は言う 話したくないんだって

Then why you callin', huh?
じゃあどうして連絡してくるんだ?


[Chorus]
I heard you told your friends
君が友人に言ったのを聞いてしまった

That I'm just not your type
俺は君のタイプじゃないって

If that's how you really feel,
もし君が本当にそう感じたなら

Then why'd you call last night?
どうして昨晩連絡してきたんだ?

You say all I ever do is just control your life
君は言う 俺がしていたのは君の人生を支配していたことだけだって

But how you gonna lie like that,
だけど君はどうやってそんな嘘をつくの

How you gonna lie like that?
どうやってそんな嘘をつくの?


[Bridge]
How you gonna lie, how you gonna lie like that?
どうやって君は嘘をつくんだい?

Baby, how you gonna lie, how you gonna lie like that?
どうやって君は嘘をつくんだい?

How you gonna lie, baby, how you gonna lie like that?
どうやって君は嘘をつくんだい?

No, no, how you gonna lie like that?
どうやって君は嘘をつくんだい?


[Chorus]
I heard you told your friends
君が友人に言ったのを聞いてしまった

That I'm just not your type
俺は君のタイプじゃないって

If that's how you really feel,
もし君が本当にそう感じたなら

Then why'd you call last night?
どうして昨晩連絡してきたんだ?

You say all I ever do is just control your life
君は言う 俺がしていたのは君の人生を支配していたことだけだって

But how you gonna lie like that,
だけど君はどうやってそんな嘘をつくの

How you gonna lie like that?
どうやってそんな嘘をつくの?


[Outro]
Tell me how you 'bout to lie like that
教えてくれ 君がどんな風に嘘をつくのか

Tell me how you 'bout to lie like-
教えてくれ 君がどんな風に嘘をつくのか


let me guess : 当てさせて、私が思うに
immaturity : 未熟、未完成