【和訳】Charli XCX – White Roses








 「White Roses」は EDM シーンでは共同プロデューサーとして引っ張りだこの Noonie Bao と、 Charli XCX の曲ではおなじみの A. G. Cook を迎え入れて制作されました。


[Verse 1]
Maybe my only light
きっとそれは私の唯一の光

Don’t you recognise
あなたは分からなくていい

You’re the only one I want, uhh
私が必要としているのはあなただけ

Cold like ice, petrified, uhh
アイスのように冷たくて 凍っている

Loving what you’re doing to me
あなたが私にしていることが愛おしい

(Doin' to me)
私にしていることが


[Chorus]
White roses in the snow
白いバラが雪の上に咲いている

Never let me go
私を離さないで

Lying in your bed and movin’ slow
あなたのベッドで横になって ゆっくりと

Taking off our clothes
服を脱ぐ

Giving you it all
あなたにすべてを捧げる

All I need is you and me alone
あなたと私の二人だけで十分

Love is like a rose
愛はバラのよう

Baby, let it grow
育てていこう

No one knows the secrets that you know
あなたが知っている秘密は他の誰も知らない

Come on, pull me close
さあ 近くにきて

Lay me in the snow
雪の上に寝かせて

I know you can feel it
感じるでしょ


[Verse 2]
You’ll be mine every night
毎晩 あなたは私のものになる

I’m trying to advertise
示そうとしている

You’re the only one I want, uhh
私が必要なのはあなただけ

Hold me tight, yeah, Marlboro Light, uhh
強く抱きしめて マールボロライト

Loving what you’re doing to me
あなたが私にしていることが愛おしい


[Chorus]
White roses in the snow
白いバラが雪の上に咲いている

Never let me go
私を離さないで

Lying in your bed and movin’ slow
あなたのベッドで横になって ゆっくりと

Taking off our clothes
服を脱ぐ

Giving you it all
あなたにすべてを捧げる

All I need is you and me alone
あなたと私の二人だけで十分

Love is like a rose
愛はバラのよう

Baby, let it grow
育てていこう

No one knows the secrets that you know
あなたが知っている秘密は他の誰も知らない

Come on, pull me close
さあ 近くにきて

Lay me in the snow
雪の上に寝かせて

I know you can feel it
感じるでしょ

[Bridge]
We’re gonna melt down
私たちは溶け合っていく

Gonna disappear into the sun, into the sun
太陽の中に消えていく

Gonna burn down together like fire
炎のように一緒に燃えていく

We can’t get enough(No, no, no, no)
満たされないの

We’re tied like white roses
白いバラのように締め付けあう

You know we’re never coming undone, coming undone
元通りにならないことは分かっているでしょ

'Cause I wanna stay forever
私はずっと一緒にいたいから

I know that you’re the only one, only one
あなたは特別な人なの


[Chorus]
White roses in the snow
白いバラが雪の上に咲いている

Never let me go
私を離さないで

Lying in your bed and movin’ slow
あなたのベッドで横になって ゆっくりと

Taking off our clothes
服を脱ぐ

Giving you it all
あなたにすべてを捧げる

All I need is you and me alone
あなたと私の二人だけで十分

Love is like a rose
愛はバラのよう

Baby, let it grow
育てていこう

No one knows the secrets that you know
あなたが知っている秘密は他の誰も知らない

Come on, pull me close
さあ 近くにきて

Lay me in the snow
雪の上に寝かせて

I know you can feel it
感じるでしょ


[×2]
[Outro]
Come on, pull me close
さあ 近くにきて

Lay me in the snow
雪の上に寝かせて

I know you can feel it
感じるでしょ

petrify : 硬直する
Marlboro Light : フィリップモリスが製造販売しているタバコのブランドの一つ