【和訳】John Mayer – Changing











 John Mayer は「The Search For Everything」というアルバムを毎月4トラックのグループでリリースしました。「Changing」はそのミニリリースの第一弾「Wave One」としてリリースされました。


[Chorus]
I am not done changing
まだ僕の変化は終わっていない

Out on the run, changing
走り続ける 変わり続ける

I may be old and I may be young
僕は年老いているかもしれないし 若いかもしれない

But I am not done changing
だけどまだ僕の変化は終わっていない


[Verse]
I met me someone changing
会ったことのある誰かが変わっていく

We had some fun changing
僕たちの楽しみが変わっていく

Sometimes I wonder if she'll be the one
時々彼女が特別な人なのか疑問に思うときがあるよ

When I am done changing
僕の変化が終わった時は


Some of us stopped running
僕たちの中には走るのを止めた人がいた

Some of us went home
家に帰った人もいた

Some of us don’t got one
何も手に入れられなかった人もいる

So we'll build one of our own
だから僕たちは自分で作るんだ


Friends behind their fences
フェンスの後ろにいる友人たち

Looking at me strange
僕を奇妙な目で見ている

Wondering when I’m gonna come to my senses
いつ僕が目覚めるんだろうってね

But I'm still changing
だけど僕は変わり続ける

And I can’t change my ways
自分の道は曲げないよ


I see the sky changing
空が変わっていくのを見る

Reminds me of my changing
自分の変化が思い浮かぶ

Wish I could tie me a rope 'round the sun
太陽ににひもを括り付けたらなって思うよ

'Cause I am not done changing
だって僕はまだ変化を終えていないから


[Bridge]
Time's been talking to me
時間が僕に話しかける

Whispering in my ear
耳元でささやいている

Saying “Follow your heart
こう言っている「お前の心に従え

'Til it tears you apart”
バラバラになる前に」

But hearts keep changing
しかし心は変化し続ける

Hearts keep changing[×3]
心は変化し続ける

[Chorus]
I am not done changing
まだ僕の変化は終わっていない

Out on the run, changing
走り続ける 変わり続ける

I may be old and I may be young
僕は年老いているかもしれないし 若いかもしれない

But I am not done changing
だけどまだ僕の変化は終わっていない

Changing[×2]
変化し続ける