【和訳】Ski Mask The Slump God – BabyWipe











 「BabyWipe」は Ski Mask The Slump God の mixtape 「YouWillRegret」の第四弾となります。彼はこの曲の中で自身のラップスタイルがいかにイケていてリリカルかを語っています。


[×2]
[Chorus]
How is you feeling vro?
調子はどうだい兄弟?

Feeling like the Four, I feel Fantastic
まるで気分は ファンタスティックフォー

Which one would you be though?
お前はどれだと思う?

Mr. Fantastic
ミスターファンタスティックだ 

'Cause my money like elastic
ゴムのように俺の金は増えていくから

Burberry trench raincoat
バーバリーのトレンチレインコート

You smoke oregano,
お前はオレガノを吸う

I'm smoking on the cat piss
俺は猫の小便の匂いがする雑草を吸う

I'ma be real ya' know,
知っての通り 俺は有名になるんだ

When I whip my dick out
俺がアソコを出すと

She said "too big, gotta map this"
彼女は言った「大きすぎるから地図を作らないと」


[Verse 1]
Ayy, water that pussy like baptist
洗礼者のようにアソコから水をかける

To find my sauce, need an atlas
俺のスタイルを見つけるには アトラスを探さないとな

Her pussy hungry and starving
彼女のアソコは物欲しそうにしている

So my dick is what I use it as the damn catnip
だから俺のアソコをイヌハッカみたいに使ってやった

Rap game on faster than fast so
ラップゲームはどんどん加速していく

Be real, all these niggas I might overlap them
リアルになる 奴らとかち合うかもな

Never mind, I just might cap them
気にしない 俺は奴らに打ち勝つ
 
Just like a taser I zap them
テーザーガンで撃ち抜くみたいに

Shock! I fuck a bitch in the dark
ショックだ 俺は暗闇の中でビッチとヤる

My diamonds shine in the dark
暗闇の中で俺のダイヤモンドは輝く

Weed deadass smell like a fart
大麻はマジでおならのように臭い

I'm on go just like a cart
俺はカートに乗っているように進んでいく

You police, I'll call you Paul, uh, Blart, uh
お前は警官 ポールブラートって呼ぶぜ

Try but you never can fuck my thot
いくら頑張ってもお前じゃ俺のビッチとはヤれないぜ

Or milly rock on my block
俺の故郷でミリーロックをするのもな

Okay, Post Malone with that pistol
分かった ポストマローンはピストルを持っている

I see you is the issue
お前には問題がある

I know that you hard as tissues
お前はティッシュのように荒い

See you giggle like Tingle
お前はチンクルのようにくすくす笑う

Your bitch seeking me like missile
お前のビッチはミサイルのように俺を追いかける

Heat sensor on my pickle
熱センサーで俺のアソコを見る

You know that I tell no fiddles
俺は何も嘘を言っていないけど

But I rhyme right like a riddle
なぞなぞのように韻を踏むんだ


[Chorus]
How is you feeling vro?
調子はどうだい兄弟?

Feeling like the Four, I feel Fantastic
まるで気分は ファンタスティックフォー

Which one would you be though?
お前はどれだと思う?

Mr. Fantastic
ミスターファンタスティックだ 

'Cause my money like elastic
ゴムのように俺の金は増えていくから

Burberry trench raincoat
バーバリーのトレンチレインコート

You smoke oregano,
お前はオレガノを吸う

I'm smoking on the cat piss
俺は猫の小便の匂いがする雑草を吸う

I'ma be real ya' know,
知っての通り 俺は有名になるんだ

When I whip my dick out
俺がアソコを出すと

She said "too big, gotta map this"
彼女は言った「大きすぎるから地図を作らないと」


[Verse 2]
Map, map, map
地図だよ

You the type to have eyebrow cat scratch
お前は眉毛に何本か線を入れる

And I'm in the field like baseball bat
俺は野球のバットのようなフィールドにいる

And I'm fresh off a lick like an old Tic-Tac
チックタックのようにすぐに舐める

You done fucked up like you take a step back
一歩後ろに下がるように お前は滅茶苦茶になってしまった

Cool cat like a stray in a freezer in the back
冷蔵庫の後ろに迷い込んだかのように冷たくなったネコ

Like you're Jay-Z no Roc-A-Fella holla back
まるでお前は  ロッカフェラがバックにいない Jay-Z

But I'm 'bout the damn money boomerang back
だけど俺の金はブーメランのように戻ってくる

Okay like lisp, is how I speak 'cause I sip
呂律が回らない リーンを飲んだからな

Lean like what's done on your bitch
事後のようにビッチにもたれかかる

In your mouth I fit a fist
お前の口の中に腕を入れる

Pistol best friends with my hip
ピストルは最高の友人 後ろポケットに入っている

Like T.I. bitch as a tip
T.I. のようにビッチはアソコを楽しむ

I don't get head I get lip
俺はキスはしない

The sauce is water I dripped
俺のスタイルは滴るほどのダイヤモンド

The sauce is water I, ayy
俺のスタイルはダイヤモンド


[Chorus]
How is you feeling vro?
調子はどうだい兄弟?

Feeling like the Four, I feel Fantastic
まるで気分は ファンタスティックフォー

Which one would you be though?
お前はどれだと思う?

Mr. Fantastic
ミスターファンタスティックだ 

'Cause my money like elastic
ゴムのように俺の金は増えていくから

Burberry trench raincoat
バーバリーのトレンチレインコート

You smoke oregano,
お前はオレガノを吸う

I'm smoking on the cat piss
俺は猫の小便の匂いがする雑草を吸う

I'ma be real ya' know,
知っての通り 俺は有名になるんだ

When I whip my dick out
俺がアソコを出すと

She said "too big, gotta map this"
彼女は言った「大きすぎるから地図を作らないと」

How is you feeling vro?
調子はどうだい兄弟?

Feeling like the Four, I feel Fantastic
まるで気分は ファンタスティックフォー

Which one would you be though?
お前はどれだと思う?

Mr. Fantastic
ミスターファンタスティックだ 

'Cause my money like elastic
ゴムのように俺の金は増えていくから

Burberry trench raincoat
バーバリーのトレンチレインコート

You smoke oregano,
お前はオレガノを吸う

I'm smoking on the cat piss
俺は猫の小便の匂いがする雑草を吸う

(You will, regret! You will, regret!)
お前は後悔するぜ!

I'ma be real ya' know,
知っての通り 俺は有名になるんだ

When I whip my dick out
俺がアソコを出すと

She said "too big, gotta map this"
彼女は言った「大きすぎるから地図を作らないと」


[Outro]
I think I'm done (map this, map this)
もうマップは作ったぜ

I think I'm done (map this)
もうマップは作った

I don't think I gotta say anything actually
俺は何も言うべきじゃないんだろうな


vro = bro : ski mask が作った Very Rare というグループではbをvに変えて呼ぶことがある
the Four Fantastic : ファンタスティックフォー、アメコミ
Mr. Fantastic : ファンタスティックフォーの主人公、腕が伸びることから strech money を連想している
Burberry : イギリスのファッションブランド
oregano : 地中海を原産とする多年草、ハーブに使われる
baptist : 洗礼者
catnip : イヌハッカ、西洋マタタビ、猫が好む香を出す植物、pussy は女性器と子猫の意味があるので彼は自分のアソコをマタタビのように扱う
taser : 電撃のワイヤーを飛ばして対象を無効化する非殺傷性の武器
deadass : マジで
fart : おなら
Paul Blart : アメリカのコメディ映画
milly rock : 2 milly が考案したダンス
giggle : くすくす笑う
Tingle : ゼルダの伝説シリーズに登場する全身緑タイツのおっさん
fiddle : 詐欺
eyebrow : 眉
cat scratch : もともとギャングの間で流行っていた、眉毛を縦に剃って2、3本の線を入れること
Tic-Tac : イタリアの Ferrero社が発売しているラムネ菓子
Roc-A-Fella : Jay-Z によって設立された音楽レーベル